بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:مجلس اصولگرا برجام را تصویب کرد/واکنش جالب عارف به انتقاد از سکوت بلندمدتش/تایید رسمی دفن مومیایی رضا شاه/وزرای اروپایی به ظریف تضمین برجام می‌دهند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 11 May 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مجلس اصولگرا برجام را تصویب کرد


عکاس ایسنا در حاشیه تجمع اعتراضی طلاب خراسان به خروج آمریکا از برجام تصویر جالبی را ثبت کرده است.

بسته پنجشنبه سامان و هادی

لغو کنسرت کیتارو به دلیل حضور 6 آمریکایی

کنسرت کیتارو موسیقیدان ژاپنی پس از یک مرحله جابجایی زمانی که قرار بود در تاریخ 22،23 و 27 اردیبهشت در تهران برگزار شود، به دلیل تاخیر درصدور ویزا و میسر نشدن سفر گروه به ایران درآن مقطع زمانی لغو شد. برگزارکنندگان این کنسرت ضمن اعلام لغو قطعی این کنسرت اعلام کردند: «با توجه به حضور 6 آمریکایی در گروه کیتارو در شرایط فعلی متأسفانه امکان حضور این هنرمند شایسته در این زمان میسر نشد. گروه اجرایی این برنامه دو سال را صرف پیگیری و اجرای برنامه این هنرمند کرد اما ترجیح می‌دهد در شرایط فعلی سکوت کند و آرزوی روزهای بهتر بنماید./فارس

پایان ممنوع‌التصویری 5 ساله مجری پرحاشیه

فرزاد جمشیدی مجری صداوسیما که حدود پنج سال از عرصه اجرای تلویزیونی دور بود، این روزها با اجرای ویژه‌برنامه شبکه سه برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تلویزیون بازگشته است. برنامه «یار مهربان» که از جمعه ظهر در دو نوبت به صورت زنده از مصلای تهران روی آنتن شبکه سه سیما رفته، در دو قسمت اول با دو مجری دیگر پخش شد و از شنبه بعدازظهر فرزاد جمشیدی را به عنوان مجری در اختیار دارد. جمشیدی که با همان استایل آشنای خودش برنامه را اجرا می‌کند، بعد از این غیبت طولانی، هیچ اشاره‌ای هم به اتفاقات ممنوع‌التصویری و پرونده قضایی‌اش روی آنتن نکرد. او تنها در صفحه اینستاگرام خود از این بازگشت ابراز خوشحالی کرده و نوشته است: «بعد از گذشت سال‌ها و عبور از فراز و فرود آن دهلیزهای دلتنگی، نمایشگاه کتاب برای آمدن دوباره‌ام به تلویزیون پادرمیانی کرد»

بسته پنجشنبه سامان و هادی

ذوالنور: لاریجانی و روحانی درباره برجام در فرودگاه تصمیم گرفته بودند

ذوالنور با اشاره به قول رایج تصویب شدن برجام در عرض 20 دقیقه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: پرونده برجام طی چند ماه به‌وسیله کمیته ویژه به ریاست آقای زاکان موردبررسی قرار گرفت و خط به خط مطالعه شد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس مجلس دستاوردهای این کمیته ویژه را مورد بی‌توجهی قرار داد و موضوع به‌جای دیگری منتقل شد و آنچه در مجلس در عرض 20 دقیقه به تصویب رسید، غیر از دستاوردهای این کمیته ویژه بود. ذوالنور بیان کرد: ضرب‌الاجلی برای ایران به‌وسیله غربی‌ها تعیین‌شده بود که این موضوع با سفر رئیس‌جمهور هم‌زمان شد و مسئولان ذی‌ربط ازجمله رئیس مجلس و رئیس‌جمهور، در فرودگاه برای برجام تصمیم‌گیری کردند که این امر برای تصمیم‌گیری در جهت سرنوشت یک ملت مناسب نیست.

واکنش جالب عارف به انتقاد از سکوت بلندمدتش

محمدرضا عارف گفت: تجربه شخصی من این است که اختلافات کارشناسی برکت است. ما دو جریان اصیل در کشور داریم که فرض می‌کنیم دغدغه هردو انقلاب است. نمی‌توانیم بگوییم چرا فلانی سکوت می‌کند، خب نمی‌توان مسائل را در بوق و کرنا کرد. مهم‌ترین مسئله در حال حاضر گفت‌وگوی ملی است باید روی مشترکات صحبت کنیم. ما روی بحران‌ها اختلاف نداریم. مسئله حصر مسئله گفت‌وگوی دو جریان نیست، حصر را اصلاحات پیگیری می‌کند. تاثیر جوانان در مسائل سیاسی در خانواده‌ها زیاد است. متاسفانه بعضا می‌بینیم دو وزیر در تریبون با هم صحبت می‌کنند. گفت‌وگو را جدی بگیریم، معلمان گفت‌وگو را در میان جوانان نهادینه کنند.

تایید رسمی دفن مومیایی رضا شاه

پس از مدت‌ها اظهارات مبهم و کلی‌گویی درباره سرنوشت مومیایی کشف‌شده در شهر‌ری و خبرهای تأییدنشده از دفن آن، روز گذشته فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، از دفن بقایای جسد مومیایی کشف‌شده در طرح توسعه حرم حضرت عبد‌العظیم (ع) توسط مسئولان حرم خبر داد. هدایت‌الله جمالی‌پور درباره اخباری که به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی درباره جسدی مومیایی که چندی پیش در محوطه حرم عبدالعظیم (ع) کشف شد، گفت: مسئولیت دفن اجساد در اماکن عمومی با شهرداری‌ها و در اماکن متبرکه با هیئت امنا و مسئولان این اماکن است و فرمانداری در‌این‌باره هیچ‌گونه نقش و مسئولیت مستقیمی ندارد.

آیت‌الله یزدی: مگر ما طرفدار وابستگی حوزه به حکومت هستیم؟

آیت‌الله یزدی با انتقاد از برخی زمزمه‌ها مبنی بر بازگشت حوزه‌های علمیه به فضای پیش از انقلاب، گفت: متأسفانه برخی با لباس روحانیت می‌گویند که حوزه‌های علمیه باید به شرایط قبل از انقلاب برگردند، توجیهشان این است که حوزه علمیه نباید به حکومت و دولت وابسته باشد، اما مگر ما طرفدار وابستگی حوزه به حکومت هستیم؟ حرف ما این است که باید از این حکومت الهی و مردمی که برای احیای احکام و سنت‌های اسلامی و برای استقلال و آزادی برپاشده، تمام‌قد حمایت کنیم. در این مسیر روحانیت هم وظیفه دارد با توجه به دینی بودن نهضت و با توجه به اینکه امام راحل از درون همین حوزه‌ها قیام خود را شروع کرده‌اند، راه ایشان را تا رسیدن به همه آرمان‌ها و شعارها ادامه بدهیم.

میرسلیم: برجام پانخواهد گرفت

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره خروج آمریکا از برجام گفت: برجام پا نخواهد گرفت و اظهارات مثبت مقامات سیاسی اروپا مانع احتیاط و امتناع فعالان اقتصادی آنها از ارتباط با ما نخواهد شد. وی با اشاره به طرح مذاکره با 3 کشور اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد: هرگز 3 کشور اروپایی منافع خود را فدای ما نخواهند کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: مصونیت ما در مقابل تحریمهای ظالمانه آمریکا، در اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، تلاش بی وقفه برای خروج از رکود و اصلاح فوری مفاسد است.

نظر باهنر درباره هدف آمریکا از خروج از برجام

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سیاست راهبردی آمریکا این است که جنگ نیابتی را در خاورمیانه به هر شکلی ادامه دهد و جنگ در منطقه تشدید شود و این فقط در راستای منافع سیاسی این کشور نیست، بلکه همسویی کامل با منافع اقتصادی آمریکا دارد تا بتواند با استفاده از منابع نفتی خود، کشورهای رقیب و مصرف‌کننده نفت را زمین‌گیر کند. باید ضمن مذاکره برای اخذ تضامین لازم از اروپایی‌ها برای ادامه برجام، با روشن کردن سیاست آمریکا در جهان، بتوانیم با رایزنی‌های دیپلماتیک جبهه‌ای از کشورهای اروپایی، روسیه، چین، هند ژاپن و ... علیه سیاست‌های سیاسی، اقتصادی آمریکا در دنیا ایجاد کنیم./ تسنیم

درگیری در انتخابی تیم‌ملی به اخراج کشتی گیران منتهی شد

سعید عبدولی در دومین مبارزه خود در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به مصاف ایمان انصاری از تهران رفت و در حالی که ۲ بر صفر از حریف خود پیش بود به دلیل زدن ضربات سر به صورت حریف در جریان مبارزه با واکنش حریف روبرو شد و به دلیل ادامه‌دار شدن این درگیری و گلاویز شدن دو کشتی‌گیر، هر دو با رای داوران دیسکالیفه و از رقابت‌ها اخراج شدند. این درگیری در بیرون از تشک نیز به شدت ادامه پیدا کرد و ماموران وارد عمل شدند تا دو کشتی‌گیر را از هم جدا کنند. عبدولی در مبارزه نخست خود نیز وقتی از فلاح عقب افتاد به داوری اعتراضاتی داشت./خبرآنلاین

کاسبی جالب 500 تومانی در روز بارانی کرج!

پس از بارندگی‌های  چهارشنبه (19 اردیبهشت) در کرج که منجر به آبگرفتگی بسیاری از معابر شد یک کاسبی جدید در این کلانشهر شکل گرفت! فیلمی در فضای مجازی پخش شد که تعجب بسیاری را برانگیخت، در این فیلم که به نظر می‌رسد در «میانجاده» گرفته شده یک نفر با گاری شهروندان را به آن سوی خیابانی که آب در آن جریان دارد می‌برد و به ازای آن از هر نفر 500 تومان دریافت می‌کند. متاسفانه انباشت ناکارآمدی مدیریتی در طول سال‌های اخیر کلانشهر کرج را به یکی از شهرهای پر از نابسامانی  تبدیل کرده که یکی از این نابسامانی‌ها همین آبگرفتگی معابر پس از هر بارندگی است.در چنین شرایطی، شکل گرفتن این کار و کاسبی‌های جدید نباید چندان تعجب‌برانگیز به نظر برسد./ایسنا

وزرای اروپایی به ظریف تضمین برجام می‌دهند

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا عزم خود را جزم کرده تا از توافق هسته‌ای ایران از طریق حمایت از شرکت‌های اروپایی که مایل به تجارت با تهران هستند در برابر تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا محافظت کند. همچنین فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده است که هر اقدام لازمی را برای محافظت از شرکت‌های اروپایی انجام خواهد داد. دونالد ترامپ روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که کشورش از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و قصد دارد که تحریم‌های هسته‌ای و اقتصادی گذشته را علیه این کشور باز گرداند. در همین راستا وزرای خارجه اتحادیه اروپا هفته آینده با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار می‌کنند تا به او ضمانت شخصی دهند که گام‌های عملی لازم را برای حفاظت از توافق هسته‌ای ایران در برابر تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا انجام خواهند داد.ایرنا

٥ سناریوی برای مقابله با اقدامات آمریکا

كاظم جلالي، رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: همان‌طور كه آقاي روحاني، رييس‌جمهوري نيز بلافاصله پس از خروج ايالات متحده از #رجام، تاكيد كردند برنامه ما از پيش تعيين شده و از مدت‌ها قبل آماده چنين تصميمي ازسوي امريكا بوديم و بر اين اساس، در شرايط فعلي آقاي ظريف به عنوان وزير امور خارجه كشورمان موظف شده‌اند كه ظرف چند هفته آينده به كشورهاي اروپايي سفر كرده و با مقامات اين كشورها مذاكره كند تا درباره آينده برجام تصميم‌گيري كنيم. مذاكرات پيش‌رو نيز مبتني بر اين خواهد بود كه در وضعيت جديد چه تضاميني ازسوي كشورهاي اروپايي به ما داده مي‌شود تا ببينيم آيا مي‌توانيم براساس اين تضامين جديد اطمينان حاصل كنيم كه منافع‌مان در قالب برجام تامين خواهد شد. بنابراين نتيجه اين مذاكرات مسير آينده برجام را شفاف‌تر و روشن‌تر خواهد ساخت. ما در مركز پژوهش‌ها در تمام اين مدت مشغول رصد و تهيه گزارش از بخش‌هاي مختلف كشور و موضوعات گوناگون هستيم و بر اساس اين گزارش‌ها، راهكارهايي ارايه مي‌كنيم كه البته اين راهكارها لزوما منحصر در مسائل تقنيني و قانونگذاري نيست. بسياري از اين راهكارها مربوط به بخش‌هاي اجرايي نيز مي‌شود و در اين راستا نيز گزارش‌ها و راهكارهاي خود را ارايه كرده و خواهيم كرد./نامه نیوز

طرح ارزی ۲ فوریتی مجلس منتفی شد

بنابر اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ارائه طرح ارزی دو فوریتی مجلس فعلا منتفی است. محمدرضا پور ابراهیمی از برگزاری نشست ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با معاون اول رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی در بعد از ظهر دیروز خبر داد و گفت: این جلسات با تاکید آقای جهانگیری ادامه می‌یابد لذا ارائه طرح دوفوریتی ارزی مجلس منوط به عدم توافق با دولت در راستای اصلاح تصمیمات جدید ارزی است. در این نشست ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات تیم اقتصادی دولت در ساماندهی بازار ارز ارائه شد و همچنین نکات مد نظر اعضای کمیسیون اقتصادی نیز مطرح گردید. نمایندگان مردم نسبت به اقداماتی دولت، چون راه اندازی سامانه نیما و یا سپرده گذاری ارزی نگاه مثبتی دارند گر چه روش مد نظر مجلس متفاوت از روش اجرایی شده دولت است./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار