یک عضو شورای شهر تبریز از اختصاص ردیف در بودجه سال 97 شهرداری تبریز برای انتقال قبور ستارخان و شیخ محمد خیابانی به تبریز خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 09 May 2018

غلامحسین مسعودی ریحان در گفت‌وگو با ایسنا  گفت: ستارخان و شیخ محمد خیابانی از اسطوره‌های آذربایجان به شمار می روند که با پیگیری‌های انجام شده امسال شهرداری تبریز ردیف بودجه‌ای برای انتقال قبور آنان در نظر گرفته و بنده پیگیر این موضوع هستم.

«سونیا اندیش» - نائب رئیس شورای شهر تبریز در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پیش از ساخت مقبره و اختصاص بودجه باید مسائل حقوقی، شرعی و قانونی آن رفع شود و سپس شهرداری هزینه‌ی انتقال و ساخت مقبره را تقبل کند.

وی در رابطه با گفته مسعوی ریحان در زمینه اختصاص ردیف بودجه برای این امر اظهار کرد: امسال ردیف بودجه‌ای با عنوان بزرگداشت مفاخر آذربایجان در بودجه‌ی سال 97 شهرداری تبریز اختصاص یافته است .

بر اساس این گزارش، ستارخان از سرداران انقلاب مشروطه‌خواهی ایران بود که آرامگاه او در شهر ری، باغ طوطی در جوار شاه عبدالعظیم است، همچنین شیخ محمد خیابانی از فعالان سیاسی در دوره انقلاب مشروطه ایران بود که آرامگاه او نیز در شهر ری، باغ طوطی در جوار شاه عبدالعظیم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :