همزمان با بزرگداشت هفته معلم و میلاد حضرت مهدی (عج)، امروز پنجشنبه مجسمه آیت الله محمدتقی بافقی در زادگاهش شهر بافق رونمایی شد.
کد خبر: ۶۰۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 04 May 2018

در مراسمی که به همین مناسبت و با حضور امام جمعه، فرماندار ، جمعی از مردم و مسوولان، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه برگزار شد از مجسمه مروج امر به معروف و نهی از منکر و مبارز دوران رضاخان پهلوی در میدانی به همین نام در خیابان راه آهن رونمایی شد.
به گفته شهردار بافق پروژه ایجاد میدان، محوطه سازی ، ساخت و نصب مجسمه از چهار ماه قبل با چهار میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه آغاز و امروز رونمایی شد.
نوروز زاده، سازه مجسمه را فایبرگلاس ذکر کرد و افزود: ارتفاع مجسمه پنج متر، طول و عرض پایه و ارتفاع آن هر کدام 2 متر است.
آیت الله بافقی یکی از عرفا و مفاخر بافق است که تا 14 سالگی در زادگاهش تحت پرورش و تربیت پدرش بود، سپس به یزد رفت تا تحصیلات حوزوی را آغاز کند.
این عالم شهیر در سال 1320 هجری قمری در سن 28 سالگی به نجف مهاجرت کرد و از محضر آخوند ملامحمد کاظم خراسانی و سید محمدکاظم یزدی، محدث نوری، سید حسن صدر کاظمینی، سید محمود مرعشی نجفی، سید احمد کربلایی، ملاحسین قلی همدانی و محمد بهاری همدانی استفاده کرد. 
آیت الله بافقی پس از 17 سال اقامت در نجف ، به قم رفت و پس از تأسیس حوزه علمیه این شهر از سوی عبدالکریم حائری یزدی در اداره امور حوزه با وی همکاری کرد.
وی،در سال 1325خورشیدی، در سن 72 سالگی در شهر ری درگذشت و در مسجد بالاسر حرم فاطمه معصومه، در کنار قبر عبدالکریم حائری یزدی به خاک سپرده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار