مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: میزان خسارت وارد شده به دام‌های عشایر و زیرساخت‌ها در بارندگی‌های اخیر در حال برآورد است.
کد خبر: ۵۹۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 30 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- برهان حسین‌پور اظهار کرد: طی بارندگی‌های روزهای گذشته خساراتی به عشایر در حال کوچ در بخش‌های دوآب صمصامی، بازفت و مرکزی شهرستان کوهرنگ، دهستان دیناران شهرستان اردل و بخش مرکزی و پشتکوه میلاس شهرستان لردگان وارد شد.
وی با اشاره به اینکه در این بارندگی‌ها به دام‌ها، کانال‌ها، ایل‌راه‌ها، پل‌راه‌ها و زیرساخت‌ها آسیب وارد شده است، افزود: با همکاری هلال احمر مایهتاج روزانه، پتو، چادر، زیرانداز و پلاستیک در بین عشایر سیل زده توزیع شد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به دام‌ها و زیرساخت‌ها در حال برآورد است، اضافه کرد: عشایر به دلیل کمبود آب و مرتع و گرم شدن دمای هوای خوزستان زودتر از موعد به استان وارد شدند.
حسین‌پور از تصویب 15 میلیارد تومان اعتبارات ارزان‌قیمت در بحث خشکسالی برای عشایر استان خبر و ادامه داد: تاکنون هفت میلیارد تومان از این اعتبار جذب و مابقی تا آخر شهریورماه جذب و در حوزه پرواربندی دام، تأمین علوفه و غیره به کار گرفته می‌شود.
وی گفت: حدود 500 میلیون تومان نیز در بحث تأمین آب شرب عشایر در نظر گرفته شده است که این آب به وسیله تانکر به مناطق عشایری انتقال داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار