استاندار فارس گفت: فارس ايران كوچك است، گفت: در ابعاد گردشگري، فرهنگ، تاريخ، صنعت نفت، گاز و پتروشيمي، كشاورزي، طب و دانشگاه ها، استان فارس در سطح كشور سرآمد است.
کد خبر: ۵۹۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 26 April 2018

تابناک فارس به نقل از  اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس:مهندس اسماعيل تبادار در جلسه كارگروه اجتماعي و فرهنگي استان كه با حضور اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، گفت: امكانات موجود، اقليم مناسب و آب و هواي مطلوب را از جمله عوامل مهاجرت پذیری شیراز دانست و گفت: این شهر از گذشته كانون مهاجرت بوده است.

استاندار فارس با اعلام اين كه اين استان در باغباني، زراعي، محصولات دامي و شيلاتي مجموعا رتبه دوم كشور را در اختيار دارد، ادامه داد: يكي از چالش های مهم استان فارس، كم آبي است كه به سرعت مهاجرت روستائیان که معاش اصلی آنها کشاورزی و دامداری بوده افزوده و زمینه ایجاد حاشیه نشینی را فراهم کرده است.

نماينده عالي دولت در استان فارس ابراز داشت: بافت های فرسوده یکی از مراکز و کانونهای اصلی ناهنجاري هاي اجتماعي است لذا ساماندهی و بهبود وضعیت کالبدی تاثیر زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی در این مکان ها خواهد داشت.

مهندس تبادار با اشاره به اين كه معتادان متجاهر وحاد در مرکز ماده 16 بازپروری و به کانون گرم خانواده م جامعه باز می گردند، اظهار داشت: شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در حال برنامه ريزي براي محله محور کردن پیشگیری از اعتیاد و ساماندهي كارشناسانه اين موضوع مي باشد.

وي اظهار داشت: مسئله آسیب های اجتماعی موجب بروز مشكلات اجتماعي زيادي شده است و تلاش مي كنيم با علل اين موضوع برخورد و امنيت اجتماعي مردم را تامين كنيم.

نماينده عالي دولت در استان فارس با تاكيد بر اين كه مردم و سمن ها حتما بايد به كمك مسئولين به ويژه در حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي بيايند، گفت: 700 سمن در استان وجود دارند كه بايد براي جلب مشاركت آن ها، ورود جدی به موضوعات اجتماعی، ملزومات و شرايط لازم فراهم شود.

مهندس تبادار با بيان اين كه فارس ايران كوچك است، گفت: در ابعاد گردشگري، فرهنگ، تاريخ، صنعت نفت، گاز و پتروشيمي، كشاورزي، طب و دانشگاه ها، استان فارس در سطح كشور سرآمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار