رئیس سازمان فضای مجازی سراج و مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین گفت: جوانانی در ایران داریم که توان فیلتر کردن تلگرام را دارند و باید این را به یک باور واقعی قبول داشته باشیم.
کد خبر: ۵۹۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ 26 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:منصور امینی شامگاه امروز در نخستین نشست تخصصی فضای مجازی، چالش‌ها، راهکارها و آینده پیش‌رو با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از پیام‌رسان‌های ایرانی اظهار داشت: امروز هشت پیام‌رسان ایرانی در کشور فعال است و باید بیش از پیش حمایت شوند.

وی بیان کرد: قبول داریم برخی از این پیام‌رسان‌ها اشکال دارد اما جای بسی خوشحالی دارد که در نخستین ماه از سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی اعلام شده چنین حمایتی از پیام‌رسان‌های داخلی شد و امیدواریم این مهم تداوم یابد.

امینی با تاکید بر اینکه روز به روز شاهد درخشش مدیران جوان و خوش‌فکر در عرصه‌های مختلف مدیریتی هستیم گفت: انتصاب یک مدیرجوان در یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشور نیز نشان از این پویایی و بالندگی جوانان مومن و انقلابی را دارد که بدون شک همین جوانان هستند که می‌توانند مشکلات کشور را در بخش‌های مختلف برطرف کنند.

وی همچنین به تشریح آخرین وضعیت فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امروز محیط فضای مجازی در حال تبدیل شدن به پلت فرم‌های مختلف است که باید دولت در این شتاب‌دهی و حمایت از تولیدات داخلی توجه ویژه داشته باشد.

ریس سازمان فضای مجازی سراج و مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروزه برخی سرویس‌های اینترنتی که دارای کاربران انبوه هستد متاسفانه از حیث سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری خارجی وصل هستند که این شایسته نیست و باید با حمایت متولیان امر این سرمایه‌گذاری‌ها در داخل صورت گیرد.

امینی با اشاره به اینکه محتوا و تکنیک‌های جدید موضوع مهمی است که باید دنبال شود گفت: در صورتی که به شکل صحیح در تولید محتوا پرداخته شود می‌توانیم حرف اول را بزنیم.

وی وجود مخدرهای دیجیتال را نیز یک تهدید برای کشور دانست و افزود: این موضوع به عنوان یک پدیده است و در بسیاری مواقع به عنوان یک فایل صوتی در فضای مجازی منتشر شده و پیامدهای بسیار منفی به دنبال داریم.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج و مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین همچنین با تاکید بر اینکه در عرصه فضای مجازی نیازمند ارتقا سواد و آموزش هستیم گفت: متولی ارتقا سواد و آموزش باید توسط نهادهای آموزشی همچون وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و همچنین نهادهایی همانند بسیج و سازمان تبلیغات دنبال شود و در ادامه نیز به دنبال تولید محتوای تخصصی باشیم.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج و مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در حال حاضر قانونی منسجم و یکپارچه برای استفاده کاربران در فضای مجازی وجود ندارد بیان کرد: امروز نیازمند تدوین قانون مناسب هستیم و باید مجلس، شورای‌عالی فضای مجازی و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن بپردازد.

وی گفت: معتقدیم باید برای فضای مجازی و استفاده کاربران، همانند سایر شبکه‌های خارجی قانون اسلامی و بومی طراحی و فضایی ایجاد شود که افراد خود را تابع این قوانین بدانند.

 نخستین نشست تخصصی فضای مجازی، چالش‌ها، راهکارها و آینده پیش رو توسط سازمان فضای مجازی سراج دفتر استان فارس و قرارگاه مجازی سپاه فجر استان فارس با همکاری معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز فارس در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در شیراز برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار