در این دوره داشتن خلاقیت و نوآوری در زندگی، رمز موفقیت بسیاری از کارها شده است. این موضوع که چگونه می‌توانیم خلق کنیم، بیافرینیم و نوآور شویم ذهن بسیاری را مشغول کرده است. در ادامه سه کتاب که می‌تواند در بالا بردن خلاقیت و تفکر خلاقانه کمک کند را به شما معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 24 April 2018
به گزارش ایبنا به نقل از بوک‌ریوت- سالیان متمادی است که مقوله‌های نوآوری و خلاقیت فکر و ذهن آدمی را به خود مشغول داشته است. اینکه چگونه می‌توانیم خلق کنیم، بیافرینیم و نوآور شویم. انسان‌های خلاق از فکر و روان سالمی برخوردار هستند و نسبت به مسائل انعطاف‌پذیر و دارای ابتکار و اعتماد به نفس هستند. خلاقیت قابل پرورش و رشد است و این امر مستلزم به کارگیری اصول و روش‌های خاصی است. در اینجا سه کتاب معرفی شده است که در این پرورش و رشد کمک زیادی به خواننده می‌کند.

«جریان» نوشته میهالی سیکزنت میهالی
 

نویسنده این کتاب به عنوان متخصص روان‌شناس تعدادی از عادات و سبک زندگی بسیاری از نخبه‌های رشته‌های مختلف را جمع‌آوری کرده و به صورت میدانی آنها را بررسی کرده است. به طور خلاصه میهالی در این کتاب درباره چگونه فکر کردن این افراد نخبه تحقیق کرده است و اینکه چه کارهایی می‌توان کرد تا به این نوع از فکر کردن و تصمیم‌گیری برسیم. در صورت به کارگیری روش‌های گفته شده در این کتاب می‌توان برای رسیدن به جایگاه این افراد نخبه بسیاری امیدوار شد.

«جادوی بزرگ» نوشته الیزابت گیلبرت 
 

از این نویسنده یک کتاب موفق نیز درباره ارتباط دنیای واقعی با دنیای ماورایی با عنوان «بخور، دعا کن، عشق بورز» در سال 2006 منتشر شده است که به مدت 187 هفته در لیست کتاب‌های پرفروش‌ نیویورک‌تایمز قرار داشت. این نویسنده آمریکایی در کتاب جدید خود تفکر خلاقانه را به نگرش افراد وابسته می‌داند و اعتقاد دارد فکر کردن مثل یک کنسرت اپرا است که هر شخص اجرای خاص خود را دارد.  
 
«گردش در دایره زلف» نوشته گوردون مکنزی 
 

این کتاب بر خلاف دیگر کتاب‌های این حوزه، به جای تمرکز بر نوع تفکر افراد به تفکر سازمانی و موفقیت شرکت‌های تجاری پرداخته است. در هر سمت و پست سازمانی که قرار داشته باشید خواندن این کتاب می تواند شما را در مسیر موفقیت و فکر خلاقانه در جهت اهداف سازمان مربوطه قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار