مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده را در کل کشور دارد و ۲۶۴ مدرسه با قدمت ۶۰ سال در شهر تهران داریم.
کد خبر: ۵۹۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 24 April 2018

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه 6 شهر تهران و کلنگ زنی ساخت مدرسه گفت‌و‌گو، اظهار کرد: خانواده ها و خیران قرار است با مشارکت یکدیگر مدرسه بسازند و در اینجا فرهنگ مشارکت و کارهای خیر رخ می‌دهد.

وی افزود: اینکه دولت برای ساخت مدرسه هیچ کمکی نکند کمتر مشاهده شده است و امیدوارم ساخت این مدرسه که با همراهی خانواده‌ها, دانش‌آموزان و خیران انجام می‌شود در سطح کشور گسترش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: شهر تهران به لحاظ سرانه و متراژ و مقاومت مدارس جزو فقیرترین استان‌هاست و بیشترین مدارس فرسوده کشور در شهر تهران قرار دارند قدمت برخی مدارس مانند رهنما و البرز به 100 یا 80 سال می‌رسد.

باقری ادامه داد: 264 مدرسه با قدمت بالای 60 سال در شهر تهران داریم و مدارس آسیب پذیرند. در سال‌های اخیر طوفانی رخ داد و سقف برخی مدارس کنده شد یا آسیب دید و این مدارس در برابر زلزله طاقت نمی‌آورند.

وی گفت: امیدواریم با کمک مسولان کشور, نمایندگان مجلس, شهرداری و شواری شهر تهران, خیران و آموزش و پرورش بتوان مدارس فرسوده را حذف کرده از 2500 مدرسه دولتی شهر تهران سالانه 10 مدرسه به جمع فرسوده‌ها اضافه می‌شوند و ما در سال فقط 3 یا 4 مدرسه می‌سازیم و با این روال نمی‌توان با مدارس فرسوده مقابله کرد.

باقری افزود: نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفته بود تهران و سیستان و بلوچستان در فرسودگی مدارس همانند یکدیگر هستند.

به گزارش تسنیم, همچنین در این مراسم فریده اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: 30 درصد مدارس کشور و 50 درصد در تهران فرسوده هستند و در بازدیدها از مدارس شهرستان‌های اطراف مانند ری, پردیس و چهاردانگه شرایط فیزیکی مدارس در رده استان‌های کم برخوردار است و نیاز است تا خیران برای تخریب و ساخت مدارس فرسوده در شهر تهران و استان همراهی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار