معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به فعالیت 41 مرکز نیکوکاری در استان تهران، گفت: نیکوکاران در سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به این مراکز کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۵۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 24 April 2018

محمد هادی سیف معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون هزار و 350 نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان فعالیت می‌کنند،گفت: هفت هزار و 774 خانوار نیازمند از خدمات این مراکز بهره مند می‌شوند.

وی به نقش تأثیر گذار مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات به نیازمندان اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 41 مرکز نیکوکاری در استان تهران فعالیت دارند که تا پایان سال 97 این تعداد به 82 مرکز افزایش می‌یابد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با تاکید بر اینکه کمک‌های جمع آوری شده از سوی مراکز نیکوکاری با نظارت کمیته امداد بین نیازمندان همان محله توزیع می‌شود، بیان داشت: مراکز نیکوکاری با شناسایی نیازمندان محلات، آنها را تحت حمایت خود قرار می‌دهند.

سیف افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی به کمک‌های نیکوکاران در سال 96 به مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: نیکوکاران در سال گذشته 18 میلیارد و 900 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به مراکز نیکوکاری استان تهران کمک کردند که این کمک‌ها بین نیازمندان توزیع شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره اینکه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند، بیان داشت: یکی از ویژگی‌های این مراکز این است که در آنها مشکل مردم از طریق خود مردم رفع می‌شود.

سیف تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آنها توزیع می‌شود.

وی افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان را از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، واگذاری امور خدمت‌رسانی به محرومان، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از جمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار