هر چه گروه متخصصان بگویند، ملاک عمل قرار گیرد نه این که فلان فرمانده ناجا یا فلان روحانی یا فلان سیاستمدار تصمیم بگیرند یا فشار بیاورند که گشت ارشاد فعال تر شود یا عده ای توقف آن را خواستار شوند.
کد خبر: ۵۹۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 23 April 2018

عصر ایران - انتشار ویدئوی برخورد غیرانسانی و زجرآور مأمور گشت ارشاد با یک دختر و واکنش های گسترده مردم و مسؤولان به آن، بار دیگر موضوع گشت ارشاد و نقش مثبت یا منفی آن در جامعه داغ شده است؛ عده ای با اشاره به سابقه 40 ساله آن معتقدند که این طرح نه تنها ناکارآمد است که به زیان حجاب، باورهای دینی و ارتباط مردم و حکومت تمام شده است. در مقابل برخی بر این باورند که گشت ارشاد باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهد تا حافظ حجاب زنان و دختران باشد.

پیشنهاد عصر ایران درباره

این تک گویی ها از هر دو طرف سال هاست که بی هیچ حاصلی ادامه دارد و تبدیل به یک نقطه اختلاف در جامعه ایران شده است.
این در حالی است که می توان یک بار برای همیشه در این باره تصمیم گیری کرد و آن، در صورتی است که هر گونه تصمیمی چه نفیاً و چه ایجاباً پشتوانه علمی داشته باشد.

پیشنهاد مشخص عصر ایران این است که 50 جامعه شناس طراز اول کشور، 50 استاد برتر روان شناسی و 50 دین شناس شناخته شده، دور هم جمع شوند و مستند به دانش تخصصی خود این موضوع را مورد بررسی علمی قرار دهند. 

این متخصصان بعد از مثلاً یک هفته که تمام ابعاد موضوع را کاویدند، نتیجه همفکری علمی شان با مستندات اعلام کنند. اعلام مستندات علمی به این دلیل است که ثابت کنند آنچه می گویند، سندیت علمی دارد و نظرات شخصی شان نیست.

هر چه این گروه متخصصان بگویند، ملاک عمل قرار گیرد نه این که فلان فرمانده ناجا یا فلان روحانی یا فلان سیاستمدار تصمیم بگیرند یا فشار بیاورند که گشت ارشاد فعال تر شود یا عده ای توقف آن را خواستار شوند.

 این موضوع می تواند شروعی باشد برای اداره علمی کشور با تکیه بر نظرات کارشناسان و متخصصان؛ چیزی که امروز، جای آن بسیار خالی است.

استقبال از این پیشنهاد یا بی اعتنایی به آن، می تواند محک خوبی باشد برای سنجش صداقت و کارآمدی کسانی که سال هاست درباره گشت ارشاد تصمیم گرفته اند!

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار