رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: ما که یک نمونه هم به خاطر نداریم در شورا به فردی خانه یا ملکی واگذار شده باشد و اصلا چنین نمونه‌ای دیده نشده. اگر آقای میرلوحی یا سایر دوستان ادعا می‌کنند املاکی واگذار شده، چرا نسبت به استرداد آنها اقدام نمی‌کنند؟
کد خبر: ۵۹۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 23 April 2018

مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اتهامات جدیدی که از سوی میرلوحی یکی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به واگذاری املاک در شهرداری ایراد شده، گفت: بنده استقبال می‌کنم از اینکه اگر مسائل جدیدی در رابطه با اتهامات و بحث املاک نجومی پیش آمده سریعاً به قوه قضاییه ارجاع داده شود. چون به صِرف اینکه مسائلی دیده شده، نمی‌شود تصمیمی گرفت یا حرفی زد ولی آنچه که بعد از مدتها که خیلی هم طول کشید نشان داد که مسئله وگذاری املاک در شهرداری با بسیاری از گزارشات و اتهامات وارده سازگاری نداشته است. البته به نظر بنده کلمه نجومی اضافی است و خیلی هم گلایه دارم از اینکه کلمه نجومی را به آن اضافه می‌کنند. تازه اگر تعداد تخلفات طبق گزارش‌ رسمی دادستان 12 مورد هم باشد باز به نظر بنده نجومی نیست. طبق پایان رسمی و حکم نهایی دادستان این تخلفات بیش از دوازده مورد نبوده است. این موارد هم کمی پایین‌تر از قیمت روز فروخته شد و به آن افراد هم اعلام شده بود که پول آن را واریز کنند و از بین آن تعدادی واریز کردند و تعدادی هم نخواستند یا به دلایلی شاید واریز نکرده بودند که از طریق قانونی بررسی و پیگیری شد.

وی با اشاره به اتهامات جدید میرلوحی، عضو اصلاح طلب شورای پنجم افزود: اما آنچه که آقای میرلوحی اعلام کرده‌اند، گفته شده که به عده‌ای خانه و ملک داده شده است و حالا پس نمی‌دهند، اگر واقعا چنین چیزی هست ما هم خوشحال می‌شویم که مشخص شود این املاک به چه کسانی داده شده و اصلا چرا داده شده است و اگر هم داده شده آنها را پس بگیرند. ما به اعضای شورای شهر در دوره اول خانه‌هایی در الهیه دادیم که در آنجا مستقر شوند و نه البته به عنوان ملک شخصی، بلکه برای اینکه به صورت سازمانی در آنجا جمع شوند ولی در دوره دوم تصمیم بر آن شد که این خانه‌ها فروخته شود و برای املاک فرسوده هزینه شود. بنابراین از همه اعضای شورای دوره اول هم کتباً درخواست کردیم آنجا را تخلیه کنند و این اتفاق هم خیلی زود صورت گرفت.

چمران همچنین گفت: ما که یک نمونه هم به خاطر نداریم در شورا به فردی خانه یا ملکی واگذار شده باشد و اصلا چنین نمونه‌ای دیده نشده است. اگر آقای میرلوحی یا سایر دوستان ادعا می‌کنند املاکی واگذار شده، چرا نسبت به استرداد آنها اقدام نمی‌کنند؟ البته مواردی هست که ممکن است فردی طبق قرارداد خانه‌ای را از شهرداری یا صاحب ملک اجاره کند که این قضیه فرق می‌کند. ولی اینکه به طور مجانی به کسی خانه داده باشند، خب بروید و پس بگیرید. ما هم خیلی خوشحال می‌شویم این اتفاق صورت بگیرد و حمایت هم می‌کنیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران در رابطه با تناقضات رفتاری مطرح‌کنندگان املاک نجومی نیز گفت: یکی از مواردی که طبل املاک را بر سر آن می‌کوبند، آقای حسینی مکارم است که قبلا اسم وی هم در لیست املاک نجومی بود و بعدها گفتند که نخیر، اشتباه شده است. نه تنها در مورد وی بلکه در مورد مابقی افرادی که گفته می‌شد املاک نجومی دریافت کرده‌اند، اشتباه شده است. در مورد حسینی مکارم هم گزارش اشتباه دادند و هیچ تخلفی در مورد وی ثبت یا گزارش نشده است. در مواردی حتی تعدادی از آن افراد حتی هیچ خانه‌ای هم اجاره نکرده بودند حال چه برسد به اینکه خریده باشند و یا به طور مجانی تصاحب کرده باشند یا ارتباط معاملاتی با شهرداری داشته باشند. در بین افرادی که از آنها در بین لیست املاک نجومی نام برده شد، اعضای شورا، معاونین شهردار بودند، در حالی که نقض بیشتر این موارد طبق فصل‌الخطابه قوه قضاییه مشخص شده و گزارش این آقا اصلاً با حکم قوه قضاییه همخوانی ندارد. اگر گزارش جدیدی هم داده شده از طریق قوه قضاییه آن را پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار