صبح امروز تعدادی از کارکنان و کارمندان شهرداری تهران که اواخر سال گذشته تعدیل شده بودند، در مقابل شورای شهر تجمع کردند.
کد خبر: ۵۹۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 22 April 2018

جمعی از کارکنان و کارمندان شهرداری که اخیراً تعدیل شدند در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند و شعارهایی از جمله «شهرداری تعدیل می‌کند، شورا حمایت می‌کند» و «شورای شهر عدالت، عدالت»، سر می‌دادند.

یکی از تجمع‌کنندگان اظهار داشت: حدود 12 سال سابقه کار در شهرداری دارم و بنده را به صورت سلیقگی تعدیل کردند و پایین‌ترین نمره‌ها را به ما دادند تا افراد خود را به سر کار بیاورند.

این خانم حدوداً 30 ادامه می‌دهد: در حال حاضر افرادی را با مدرک دیپلم و حتی سیکل وارد شهرداری کردند و بعضی از آنها نیز حتی خدمت سربازی هم نرفته‌اند.

وی که در یکی از مناطق شهرداری تهران مشغول  به کار بوده است گفت: در تاریخ 28 اسفند ماه اعلام کردند که ما تعدیل شده‌ایم و در آن روز ما دستمان به هیچ جا نمی‌رسید و امروز نیز وعده و وعید داده‌اند.

وی ادامه داد: این انصاف نیست پس از این همه سال خدمت ما را تعدیل کرده‌اند.

یکی دیگر از خانم‌هایی که در تجمع امروز در مقابل شورای شهر تهران حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: بنده 9 سال سابقه کار در شهرداری منطقه 2 را دارم که 4 سال آن بیمه بودم، مرخصی زایمان بودم و 6 ماه در محل کار حضور نداشتم و هنگامی که سر کار آمدم گفتند بر اساس ارزیابی 6 ماهه گذشته بنده را تعدیل کرده‌اند در صورتی که بنده در مرخصی زایمان بودم.

وی می‌گوید: روز 28 اسفند سال گذشته که به سر کار آمدم گفتند تعدیل شده‌ای در صورتی که بر اساس بخشنامه شیر مادر تا دو سال می‌توانم در محیط کار خود باقی بمانم.

یکی دیگر از خانم‌هایی که در تجمع امروز شعار بی‌عدالتی شورای شهر و شهرداری را سر می‌داد، گفت: شهرداری منطقه 21 بدون هیچ ارزیابی و شناختی بنده را تعدیل کرده‌اند این انصاف نیست.

یکی از آقایانی که اخیراً از شهرداری نیز تعدیل شده است،‌ گفت: بنده دکترای تربیت بدنی دارم، بچه‌ام 20 روزش است و در یگان حفاظت منطقه 14 کارمند اداری بودم. در حال حاضر بنده را تعدیل کرده‌اند در صورتی که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای این تعدیل ندارند.

وی ادامه داد:‌با توجه به اینکه بچه‌ام تازه به دنیا آمده است و بنده هم بیکار شده‌ام اضطراب و استرس زیادی به خانواده من وارد شده است و زندگی‌ام با مشکل مواجه شده. هیچ یک از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران نیز پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهند.

یکی دیگر از خانم‌های تجمع‌کننده که توسط شهرداری تعدیل شده بود، گفت: بنده مدرک فوق‌لیسانس دارم و 8 سال در منطقه 2 تهران کار کرده‌ام در حال حاضر بنده را تعدیل کردند و هیچکس  نیز پاسخگو نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار