سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین الملل استانداری خوزستان گفت: اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان با توجه به حمایت دولت در بحث اشتغال و کارآفرینی و فضایی که برای کسب و کارهای جدید ایجاد شده است، در استان برپا می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ 21 April 2018

سعید رضوانی امروز یکم اردیبهشت ماه در نشست خبری اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال و دومین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال با توجه به حمایت دولت در بحث اشتغال و کارآفرینی و فضایی که برای کسب و کارهای جدید ایجاد شده است، برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه 27فرمانداری استان در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: این فرمانداری‌ها در قالب شورای اشتغال شهرستان ها دستاوردهای خود را در بحث اشتغال در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند. یکی از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال فرهنگ سازی در این خصوص و اعتمادسازی به توان بخش خصوصی در ایجاد اشتغال است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین الملل استانداری خوزستان با بیان اینکه در این نمایشگاه 70 غرفه برپا می‌شود، افزود: یک هزار و 400 متر زیربنا در دو سالن خلیج فارس و امام رضا (ع) برای برپایی نمایشگاه آماده سازی شده است که 700 متر آن در اختیار فرمانداری‌ها و 700 متر دیگر در اختیار دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

رضوانی بیان کرد: در این نمایشگاه از کارآفرینان برتر استان برای آموزش روش های نوین کسب و کار الکترونیک دعوت شده است تا با حضور خود، نحوه چگونه موفق شدن خود را برای دیگران توضیح و به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان، استارت تاپ‌ها، سازمان منطقه آزاد اروند، منطقه ویژه پتروشیمی، شرکت توسعه نیشکر، اداره کل فنی و حرفه‌ای، مرکز رشد وابسته به دانشگاه شهید چمران، سازمان جهاد کشاورزی و ادارات وابسته به آن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون روستایی، سازمان میراث فرهنگی و کانون کارآفرینان در این نمایشگاه حضور دارند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین الملل استانداری خوزستان تصریح کرد: برای برگزاری این نمایشگاه حدود 3ماه زمان گذاشته شده است و یک شورای سیاست گذاری و یک شورای اجرایی تشکیل شد. همچنین جلسات زیادی برگزار شد تا این نمایشگاه به بهترین شکل برگزار شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 19 الی 23 آماده میزبانی از علاقه‌مندان است. همچنین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته نیز در همین تاریخ برپا و صبح ها از ساعت 8 الی 11 برای فرهنگیان و دانش آموزان برپا است.

در ادامه این مراسم بابک نوری زاده مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان خوزستان برای اولین بار در سطح کشور مفتخر است که نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته را در خوزستان برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه از کثرت دانش آموزی در خوزستان به عنوان یک فرصت در این نمایشگاه استفاده کردیم، افزود: یک میلون دانش آموز در خوزستان، حدود 3 و نیم میلیون دانش آموز و اولیا و کادر آموزش پرورش استان یک فرصت خوب هستند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که از این فرصت می‌توان برای تقویت صنایع مرتبط به آموزش و پرورش استفاده کرد، گفت: در این نمایشگاه آخرین فناوری های هوشمندسازی و آموزش های الکترونیک در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نوری زاده بیان کرد: مشکلات زیست محیطی و شرایط آب و هوایی گرم در خوزستان باعث شده تا در هر سال تحصیلی دانش آموزان خوزستانی به جای 9 ماه، حدود 6 ماه به مدرسه بروند و این امر باعث به وجود آمدن مشکلات آموزشی برای آنها شود. از همین رو باید با روش های نوین آموزش و پرورش این نقیصه را جبران کرد.

نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری از ساعات 19 الی 23 آماده میزبانی از علاقه مندان است. همچنین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته در همین تاریخ برپا و صبح‌ها از ساعت 8 الی 11 برای فرهنگیان و دانش آموزان برپا است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار