رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:دفتر سید محمد خاتمی تکذیب کرد/سخنرانی یک زن پیش از خطبه‌های نماز جمعه در خوی/علی کوچولو به "من و تو" پیوست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 21 April 2018
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اولتیماتوم، عضو شورای شهر به نجومی بگیران
محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به وضعیت تخلفات مدیریت شهری گذشته، ‌به ماجرای املاک نجومی اشاره کرد و گفت: ما در حال پیگیری طرحی در این رابطه هستیم و توصیه می‌کنم تا قبل از آنکه این طرح به مرحله اجرا دربیاید، افرادی که یک سری از املاک شهرداری در اختیارشان است، خودشان پیشقدم شده و املاک را پس دهند. براساس گزارشی که به دست من رسیده تاکنون ۶۰ مورد ملک مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامی همه افرادی که ۶۷۰ ملک نجومی را گرفته‌اند، منتشر خواهیم کرد. گزارشی که معاون منابع انسانی شهرداری تهران به شورای شهر ارایه داده است، نشان داده شد که تعداد تخلفات ثبت شده در سال گذشته، به گونه‌ای بود که انگار عده‌ای ماموریت داشتند که اصلا گزارشی ثبت نکنند! یعنی جالب است در شهرداری با این عظمت و این همه کارمند فقط ۱۰ مورد تخلف مالی آن هم ناچیز ثبت شده بود که آن هم با یک تذکر حل و فصل شده بود. این معلوم می‌کند که مبارزه با تخلف در حد شوخی بوده است. ۱۴۰۰ نیرو در حوزه نظارتی شهرداری مثل حراست و بازرسی در حال کار کردن هستند، اما کل پرونده‌ای که تشکیل شده، آن هم در شهرداری که این همه مسئله دارد، فقط ۱۰ پرونده است./ آفتاب‏‎نیوز

جهانگیری خطاب به احمدی‌نژاد: به خودت بیا

اسحاق جهانگیری امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: مردم همواره در مقاطع بحرانی به کمک نظام آمدند و این نظام همواره بر دوش مردم بوده است. کسی که هشت سال رییس‌جمهور این کشور بوده است و اکثر مشکلات امروز، نتیجه کار اوست اینقدر جسور شده که می‌گوید سیل می‌آید و زیر پای شما خالی می‌شود و انقلابی بزرگ‌تر در حال اجرا است. به نوشته ایسنا، وی افزود: شما با کشور چه کردید؟ منابع کشور را چگونه هزینه کردید؟ شما می‌خواهید سیل راه بیندازید. شما نظام را تهدید می‌کنید، به خودتان بیایید و حد خودتان را بدانید. ما پای نظام و رهبری ایستاده‌ایم. با وجود همه انتقادات با هم تا پای جان پای نظام ایستاده‌ایم.
جهانگیری ادامه داد: اگر بخواهید به نظام نزدیک شوید با سیل توده مردم مواجه می‌شوید که تحمل نمی‌کنند که کسی سال‌ها در راس کشور بوده مطالبه‌گر شده و اخطار بدهد، امیدوارم به خودتان بیایید. اگر مسائلی با افراد دارید آنها را حل کنید.

چمران: به حضور در شورا فکر نکرده‌ام
چمران در خصوص احتمال حضورش در شورای شهر به عنوان نفر بیست و دوم تهران در صورت شهردار شدن محسن هاشمی رفسنجانی نیز گفت: من هنوز به این موضوع فکر نکرده‌ام و فعلا فکر نمی‌کنم. وی همچنین با بیان اینکه گزینه‌هایی که برای شهرداری مناسب می‌دانم را به شورای شهر پیشنهاد دادم، گفت: «در حال حاضر بنده چند نفر را برای شهرداری تهران پیشنهاد دادم و این لیست شامل افرادی است که گرایش‌های سیاسی آن چنانی ندارند و می‌توانند با تفکر سیاسی مختلف کار کنند.» این در حالی است که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر تهران اطلاعی از این لیست و افراد مورد نظر چمران برای تصدی کرسی شهرداری تهران ندارند. برخی از اعضای شورای شهر از جمله علی اعطا سخنگوی شورا شهر تهران در گفت‌وگو با شهردارآنلاین در واکنش به این سوال که آیا لیستی از سوی مهدی چمران به دست شورا رسیده است و اگر رسیده او چه کسانی را به شورا معرفی کرده است؟ به صورت کلی از وجود چنین لیستی اظهار بی‌اطلاعی کرد. از طرف دیگر رییس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با شهردارآنلاین در خصوص این لیست پیشنهادی گفت: من به صورت خصوصی این افراد را پیشنهاد داده‌ام و قرار نیست اسامی آنها را علنی اعلام کنم . چمران ادامه داد: این معرفی به عنوان یک مشورت بوده است و به آنها گفته‌ام اگر می خواهید فردی را برای شهرداری انتخاب کنید،این افزاد از جمله گزینه‌های موجود هستند./ شهردارآنلاین

قطعا با خانمی که دوتار مویش بیرون است برخورد نمی‌شود

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد نامناسب نیروی انتظامی با یک خانم، گفت: موضوع حجاب یک امر دینی، اعتقادی و فرهنگی است که باید دستگاه‌های گوناگون برای ترویج حجاب، عفاف و تقویت اعتقاد باور به حجاب و پایبندی عملی به آن از روش‌های ارشادی، هدایتی، معرفتی و آموزشی، ایجاد انگیزه، استفاده از مشوق‌های مختلف استفاده کنند. وی ادامه داد: قطعا نیروی انتظامی با خانمی که دو تار مویش بیرون آمده برخورد نمی‌کند بلکه با کسانی که حالت هنجارشکنی دارند و در مقابل قانون مقاومت می‌کنند، برخورد می‌نماید. از آن طرف اگر پلیس سر چهارراه به ماشینی برای عبور نکردن از چراغ اخطار داد و او به ایست پلیس توجه نکرد و بعد یقه پلیس را گرفت قطعا پلیس دیگر او را ناز نمی‌کند. ذوالنور همچنین خاطرنشان کرد: کسانی این صحنه‌ها را درست می‌کنند و قبل از آن از بحث دختران خیابان انقلاب حمایت و پشتیبانی کردند، آنهایی هستند که همچون سلبریتی‌ها بدن عریان و سر برهنه خودشان را در پروفایل‌هایشان در فضای مجازی و اینستاگرام به معرض نمایش دیگران و چشم‌های بیگانه می‌گذارند. بعد از آن برخی از بچه‌های معصوم و بی‌گناهی که اطلاعات عمیقی از دین ندارند جرات و جسارت برای هنجارشکنی در خیابان را پیدا می‌کنند. این خود نشان می‌دهد که باید با زمینه‌های بزه و هنجارشکنان برخورد شود.حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد نامناسب نیروی انتظامی با یک خانم، گفت: موضوع حجاب یک امر دینی، اعتقادی و فرهنگی است که باید دستگاه‌های گوناگون برای ترویج حجاب، عفاف و تقویت اعتقاد باور به حجاب و پایبندی عملی به آن از روش‌های ارشادی، هدایتی، معرفتی و آموزشی، ایجاد انگیزه، استفاده از مشوق‌های مختلف استفاده کنند. وی ادامه داد: قطعا نیروی انتظامی با خانمی که دو تار مویش بیرون آمده برخورد نمی‌کند بلکه با کسانی که حالت هنجارشکنی دارند و در مقابل قانون مقاومت می‌کنند، برخورد می‌نماید. از آن طرف اگر پلیس سر چهارراه به ماشینی برای عبور نکردن از چراغ اخطار داد و او به ایست پلیس توجه نکرد و بعد یقه پلیس را گرفت قطعا پلیس دیگر او را ناز نمی‌کند. ذوالنور همچنین خاطرنشان کرد: کسانی این صحنه‌ها را درست می‌کنند و قبل از آن از بحث دختران خیابان انقلاب حمایت و پشتیبانی کردند، آنهایی هستند که همچون سلبریتی‌ها بدن عریان و سر برهنه خودشان را در پروفایل‌هایشان در فضای مجازی و اینستاگرام به معرض نمایش دیگران و چشم‌های بیگانه می‌گذارند. بعد از آن برخی از بچه‌های معصوم و بی‌گناهی که اطلاعات عمیقی از دین ندارند جرات و جسارت برای هنجارشکنی در خیابان را پیدا می‌کنند. این خود نشان می‌دهد که باید با زمینه‌های بزه و هنجارشکنان برخورد شود.

دفتر رئیس دولت اصلاحات نقل قول‌های منتسب به وی را در مورد عملکرد ریاست محترم جمهوری رد کرد
به گزارش خاتمی‌مدیا در اطلاعیه این دفتر آمده است: "این روز ها مطالبی از زبان افراد مختلف و اخیرا به نقل از منابع آگاه عضو شورای مشورتی یا عضو بنیاد باران یا عناوین مشابه درباره دیدار دوستانه رئیس‌جمهوری با حضرات آقایان ناطق نوری، سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری و سیدمحمد خاتمی انتشاریافته است که صرفا مبتنی بر گمانه زنی افراد و فاقد صحت، دقت بوده و نقل و نشر آن به دور از الزامات اخلاقی است. سیدمحمد خاتمی هیچ سخنگویی نداشته و به رغم همه محدودیت‌های رسانه‌ای رسمی، منبع معتبر برای اعلام دیدگاهها و انعکاس اخبار و سخنان ایشان، دفتر سیدمحمد خاتمی، وب سایت رسمی ایشان و خاتمی مدیا در شبکه‌های اجتماعی مجازی است. انتظار می‌رود رسانه‌ها پیش از انتشار مطالب درباره صحت و سقم و دست‌کم اعتبار مطالب از دفتر حضرات نامبرده یا اشخاصی که رسما می توانند و حق دارند نظر حضرات را منعکس نمایند استفسار نمایند."

ارائه درخواست اعاده دادرسی در پرونده «حمید بقایی» وکیل‌مدافع حمید بقایی

از ارائه درخواست اعاده دادرسی در پرونده وی خبر داد. مهران عبدالله پور اظهار کرد: با توجه به اینکه ما معتقدیم هیچ کدام از اعمال ارتکابی نسبت داده شده به آقای بقایی جرم نبوده است، امروز تقاضای اعاده دادرسی را تقدیم دیوان عالی کشور کردیم.
وی افزود: درخواست اعاده دادرسی به استناد بند چ ماده 474 ارائه کردیم. بر اساس این گزارش، پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس روز سه‌شنبه - 22 اسفند ماه سال 96 نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کرده و وی به زندان معرفی شد.

ماموران گشت ارشاد قاضی نیستند
لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور در ارتباط با فیلم برخورد مامور گشت ارشاد با یک دختر جوان گفت : فیلمی در روز پنجشنبه 30 فروردین 1397 در شبکه های اجتماعی پخش شد که مربوط به برخورد تند ماموران گشت ارشاد با یک دختر جوان در یکی از پارکهای تهران بود. رفتار ماموران با توهین و برخورد فیزیکی همراه بود. پخش این فیلم موجب بروز واکنش های فراوانی از سوی مردم و مسئولان و نیز جریحه دار شدن احساسات عمومی شد. بررسی اصول قانون اساسی نشان می دهد که اقدام ماموران یادشده با اصول مختلف این قانون از جمله بند 14 اصل 3، اصل های 8، 20، 32، 37، 39 ، بند 4 اصل 156 و به ویژه نصوص اصول 22 و 36 مغایرت آشکار دارد. بی تردید همه شهروندان باید از امنیت حقوقی و حق زندگی توام با رعایت حق کرامت، حیثیت و احترام برخوردار باشند و هیچ شخص خصوصی یا دولت، حق تعرض به زندگی، کرامت، شرافت و حقوق شخص دیگر ندارد (اصل 20 و 22 قانون اساسی). دولت و دستگاه های اجرایی و انتظامی زیر نظر آن با توجه به قوانین مختلف و به منظور حفظ نظم عمومی شامل امنیت عمومی، آسایش عمومی، بهداشت عمومی و حفظ اخلاق حسنه حق دارند بر فعالیت های اشخاص نظارت کنند و در صورت وقوع نقض قوانین و تخلف ، مشروط به وجود دلیل و مستند بر این امر، می توانند موضوع را در مرجع صالح مطرح کنند ولی خود حق برخورد فیزیکی ندارند./ خبرآنلاین

بی‌اطلاعی همسر سعید مرتضوی از بازداشت همسرش
همسر سعیدمرتضوی که پیش از این گفته بود «مگر می‌شود از همسرم بی‌خبر باشم» امروز نسبت به خبر بازداشت مرتضوی اظهار بی‌اطلاعی کرد. زمانیکه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر خروج مرتضوی از کشور قوت گرفت اما چند روز پیش هما فلاح تفتی، همسر سعید مرتضوی اعلام کرد همسرش در تهران و پیگیر ماده 477 است. او همچنین در پاسخ به این سوال اعتمادآنلاین که آیا از همسرش خبر دارد یا نه گفته بود: «مگر می‌شود از ایشان خبر نداشته باشم، ایشان در تهران است اما در منزل نیست.» با این حال او امروز که برخی شایعه‌ها مبنی بر بازداشت سعید مرتضوی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد از وضعیت همسرش اظهار بی‌اطلاعی کرد. او در پاسخ به این سوال که «آیا خبر بازداشت همسرتان را تایید می‌کنید؟» گفت: «من هیچ خبری از آقای مرتضوی ندارم.»/اعتماد آنلاین

مامور خاطی نیروی انتظامی در وضعیت انتظار خدمت قرار گرفت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ویدئوی پخش شده درباره ضرب و شتم یک زن توسط مامور انتظامی گفت: من با ناجا درباره قضیه پیش آمده صحبت کردم و آنها گفتند قرار نبوده چنین کاری صورت گیرد و رویه اینطور بوده که اگر شخصی پوشش خیلی خلاف عرفی داشت به او تذکر داده شود. ضمن اینکه مامور خاطی در وضعیت «انتظار خدمت» قرار گرفته است./ايرنا

پیشنهاد دهنده تشکیل کشور قم تقصیرات را گردن تلگرام انداخت!
احمد زادهوش، مدیر جامعه‌المرتضی قم که پیشنهاد تشکیل کشور مستقل قم را داده بود گفته: اعتراف می‌کنم که پیام رسانان خارجی همچون تلگرام که زمام و افسار آن همچون سگی هار در دستان بیگانگان باشد و فضای کثیف و آلوده آن جولانگاه لوده‌گان و نامحرمان باشد جای مناسبی برای طرح حرف‌های حسابی و مذاکرات عالمانه نیست. از روحانیونی که بخاطر طرح این موضوع و طنزپردازی‌های زشت و زیبا و طعنه‌های پیرامونی آزرده خاطر شدند اعتذار می‌جویم./شرق

فرمانده کل ارتش: دوست داشتم جانشین بسیج باشم
فرمانده ارتش گفت: سپاه از اول انقلاب در خط مقدم مقابله با ضدانقلاب بوده است، از اول انقلاب هرجا که مسئولین در مسئولیت خود به مشکل خورده‌اند از پتانسیل بسیج کمک گرفته و کارها را حل و فصل کرده‌اند.امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: درود بر شهدای بسیج از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی تا امروز و درود بر تمامی جانبازان راه اسلام از جمله مدافعان حرم اهل بیت(ع) و تمام شهدایی که در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس اسلامی. دشمنان انقلاب در ذهن‌شان جدایی‌هایی ترسیم می‌کنند و فکر می‌کنند با حرف‌های‌شان می‌توانند خللی در دژ مستحکم ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وارد کنند که اینطور نخواهد شد. بنده هنوز هم مانند گذشته وقتی که به شهرمان می روم در پایگاه آنجا حضور پیدا کرده و به عنوان بسیجی خدمت می کنم. اگر از بنده بپرسند که چه جایگاهی را می خواهم، دوست دارم که جانشین سازمان بسیج باشم و اگر یک روزی از سمتم در ارتش مرخص شوم، با افتخار در پایگاه بسیج محلی انجام وظیفه می کنم. حضور ما در بسیج با هدف تو دهنی زدن به دشمنان نظام است چراکه دشمن فکر می‌کند که می توانند بین ارتش و سپاه تفرقه ایجاد کنند و حضور بنده در این مراسم، حضوری نمادین است برای کسانی که با حرف خود مسیری همانند مسیر دشمنان انتخاب می‌کنند./تسنیم

توضیح میرکریمی درباره حضور پسرش در تیم اصلی جشنواره جهانی فجر

بعد از گذشت 3 روز از شروع جشنواره جهانی فیلم فجر انتقادها به محفلی برگزار شدن آن بالا گرفته است. از جمله این انتقادها، حضور فرزند میرکریمی سیدصادق در میان تیم اصلی برگزارکنندگان جشنواره است. میرکریمی قبل از برگزاری جشنواره، در این باره توضیح داده است:
«پسر من با ما همکاری می‌کند. حدود پانصد نفر درگیر جشنواره هستند و به جشنواره کمک می‌کنند و پسر من در بخش لجستیک کار می‌کند هم امین من هست و هم شخصیت کاردان و کار بلدی است و واقعاً براساس شایستگی آدم‌ها را انتخاب کردم و چند باری که ایشان به خاطر همین حاشیه‌هایی که ایجاد شده بود به خاطر فضای کاری بهتری که داشت می‌خواست اینجا را ترک کند؛ اما بقیه مدیران نگذاشتند چون توانایی‌های ایشان را دیده بودند و دوست داشتند که همکاری ادامه داشته باشد.»

چشم و گوش نوجوانان را باز کنید!
فرید براتی‌سده، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید به تابو بودن مسائل جنسی در ایران گفت: موضوعات و مسائل جنسی همواره در کشور ما تابو بوده و صرف نظر از گفت‌وگو صریح در این ارتباط مشاهده می‌شود. این تابو همیشه به این صورت عمل کرده است که هر چه افراد در رابطه با موضوعات جنسی چشم و گوش بسته باشند بهتر خواهد بود.او ادامه داد: در حالی که امروز با توجه به فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی گسترده اگر افراد آموزش لازم را برای کودکان خود در نظر نگیرند، این کودکان از مسیرهای دیگر موضوعات و مسئل جنسی را آموزش می‌بینند که ممکن است با فرهنگ و شرایط اجتماعی ما نیز چندان هم‌خوان نباشد. از این‌رو لزوم آموزش به کودکان، خانواده و اقشار مختلف جامعه بیش‌ از پیش احساس می‌شود.این سکسولوژیست درباره تاثیر جامعه در آموزش جنسی گفت: اولین تاثیر جامعه‌ای که موضوعات جنسی در آن سرکوب شده، در این است که این جامعه در برابر شرایط مختلف که نیازمند واکنش مناسب است به صورت منفعل عمل خواهد کرد. افراد واکنش به موقع را نشان نخواهند داد. موضوع سو استفاده از افراد نیز از دیگر ویژگی‌های جامعه‌ای است که موضوعات جنسی و گفت‌وگو در ارتباط با آن به صورت تابو در آمده است./رویداد 24

فاطمه هاشمی: شورای‌عالی امنیت ملی پاسخ نمی‌دهد
دختر ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با اصلاحات‌نیوز درباره پیگیری پرونده فوت موحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: پس از آن که به ما گفتند ایشان آلوده به رادیواکتیو بوده‌اند دیگر گزارشی دریافت نکرده ایم.وی اظهار کرد: از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیر موضوع هستیم اما پاسخی به ما نمیدهند.رییس بنیاد امور بیماری های خاص با اشاره به حضور خیرین در حوزه سلامت بیان کرد: خیرین می بایست در کنار دولت قرار بگیرند چراکه بعنوان مثال اگر خیرین در منطقه ای بیمارستان بسازند اما پزشک و کادر آن توسط دولت تامین نشود، خیرین چگونه میخواهند آنجا را اداره کنند؟هاشمی رفسنجانی افزود: در ابتدا دولت می بایست در شهرها و روستاها زیرساخت ها را برای خیرین فراهم سازد تا امکان خدمت در آنجا بوجود آید.وی عنوان کرد: در مناطق روستایی کارهای خوبی در حوزه اشتغالزایی بانوان انجام شده است و این اشتغالزایی می بایست با تاکید بر امکانات و پتانسیل های هر منطقه صورت پذیرد. باید دست از گداپروری برداریم و نیازمندان را به سوی اشتغالزایی سوق دهیم. تا زمانی که خود را قیم مردم بدانیم مشکلات حل نخواهد شد و می بایست برای کاهش محرومیت در جامعه امور را به مردم بسپاریم.هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: بواسطه وظیفه در بنیاد بیماری های خاص به مناطق مختلف کشور سفر میکنیم در حوزه درمانی بیماران خاص را کمک می کنیم اما در حوزه معیشتی نمیتوانیم اقدامی انجام دهیم و متاسفانه روز به روز هم بر مشکلات معیشتی مردم افزوده می‌شود.

اعلام آمادگی سپاه برای واگذاری تراکتور
فرمانده سپاه عاشورا گفت: به دنبال واگذاری تراکتور هستم و بعد از اتمام فصل، این پروسه طی خواهد شد.سردار عابدین خرم در یک نشست خبری اظهار کرد: باید همواره منصفانه قضاوت کنیم، تراکتور تیم مردمی و مورد علاقه‌ی مردم آذربایجان است. این تیم یک کارنامه‌ای دارد که با نگاهی به عملکرد این تیم طی شکل گیری آن، درمیابیم که تراکتور از سال ۸۹ که به سپاه واگذار شده همواره در حال فراز بوده است، در حالی که تیم‌های فوتبال هم فراز دارند و هم فرود. این فراز و فرود یک امر طبیعی است اما تراکتور از سال ۸۹ تا این فصل وضعیت خوبی داشته است.فرمانده سپاه عاشورا گفت: تراکتور در فصل اخیر از لحاظ مدیریتی دچار مشکل شد؛ اما حقیقت مطلب این است که با تدبیری که از فرماندهی کل سپاه دریافت کردم، به دنبال واگذاری این تیم هستم و بعد از اتمام فصل، این پروسه طی خواهد شد تا تیم به مجموعه‌های متقاضی خصوصی و قابل اطمینان واگذار شود./ایسنا

دفتر سید محمد خاتمی تکذیب کرد
دفتر سید محمد خاتمی صراحتا نقل قولهای منتسب به ایشان در مورد عملکرد ریاست محترم جمهوری را که اخیرا در برخی رسانه ها منتشر شده، مردود دانست به گزارش خاتمی‌مدیا در اطلاعیه این دفتر آمده است:
"این روز ها مطالبی از زبان افراد مختلف و اخیرا به نقل از منابع آگاه عضو شورای مشورتی یا عضو بنیاد باران یا عناوین مشابه درباره دیدار دوستانه رئیس‌جمهوری با حضرات آقایان ناطق نوری، سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری و سیدمحمد خاتمی انتشاریافته است که صرفا مبتنی بر گمانه زنی افراد و فاقد صحت، دقت بوده و نقل و نشر آن به دور از الزامات اخلاقی است.سیدمحمد خاتمی هیچ سخنگویی نداشته و به رغم همه محدودیت‌های رسانه‌ای رسمی، منبع معتبر برای اعلام دیدگاهها و انعکاس اخبار و سخنان ایشان، دفتر سیدمحمد خاتمی، وب سایت رسمی ایشان و خاتمی مدیا در شبکه‌های اجتماعی مجازی است.انتظار می‌رود رسانه‌ها پیش از انتشار مطالب درباره صحت و سقم و دست‌کم اعتبار مطالب از دفتر حضرات نامبرده یا اشخاصی که رسما می توانند و حق دارند نظر حضرات را منعکس نمایند استفسار نمایند."

«علی کوچولو»‌ در شبکه «من‌ و تو»؟
برخی رسانه‌ها خبر می‌دهند امید آهنگر، بازیگر نقش «علی کوچولو» به شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور پیوسته است.خبرآنلاین در این باره نوشت: «در تازه‌ترین نمونه از پیوستن بازیگران ایرانی به شبکه‌های ماهواره‌ای، امید آهنگر به شبکه «من‌وتو» پیوست. بر اساس خبری که در وبسایت خبرگزاری صبا منتشر شده است، بازیگر سریال پرطرفدار «علی کوچولو» در دهه ۱۳۶۰ که سال‌ها در هلند زندگی می‌کرد و مشغول تحصیل و فیلمسازی بود، به تازگی به همراه همسر خود نوشین خانی، بازیگر فیلم «سام و نرگس»، به شبکه ماهواره‌ای «من و تو» پیوست.»

افشای تعیین دقیقه خاص برای اعلام پنالتی
مشاور کمیته داوران فدراسیون فوتبال به حواشی مربوط به فساد در داوری واکنش نشان داد و البته یک ماجرای عجیب را روایت کرد.مصاحبه های اخیر دو بازیکن سابق فوتبال درباره فساد در داوری و دریافت 100 میلیون تومان توسط یک داور برای قضاوت به نفع استیل آذین جنجال بزرگی در فوتبال ایران به راه انداخت.چهره های مختلفی به این اظهارات واکنش نشان دادند و اخباری نیز در فضای مجازی منتشر شد که به افشای نام داور مذکور اختصاص داشت.رضا غیاثی مشاور کمیته داوران فدراسیون فوتبال امروز در گفتگویی رادیویی در این خصوص نکاتی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید:نگران هستیم این اتفاقات در قضاوت مسابقات پایانی لیگ برتر و لیگ دسته اول اثرگذار باشد. در همین رابطه با اصفهانیان صحبت کردم.ادعای آقایان رهبری فرد و عزیزی که مربوط به سال 87 است نیاز به اثبات دارد. به اصفهانیان گفتم از طریق تاج این دوستان دعوت شوند و نام داوران را اعلام کنند. اگر واقعا این خبر صحت داشته باشد واویلاست چون داوران آن زمان اکنون ناظران ما هستند و این یعنی فردی فاسد را می فرستیم که روی کار داور دیگری نظارت کند!به هر حال باید بروند فدراسیون و نام داور را بگویند تا حداقل اتهام از کل جامعه داوری برداشته شود. با این کلی گویی ها تمام جامعه داوران زیر سوال می رود. داوران هم از ما توقع دفاع دارند. اگر حاضر نشوند داور فاسد را معرفی کنند مجبور هستیم به کمیته اخلاق شکایت کنیم تا از حق سایر داوران دفاع کنیم.باید دید چه کسانی در تغییر نتایج دست دارند. عزیزی امروز گفته یک واسطه با 20 میلیون تومان مدعی تغییر نتیجه شده است. ما هم با مسائلی از این دست روبرو بوده ایم. در همین فصل مدیران یک باشگاه در جلسه ای به ما گفتند قرار است در دقیقه 37 فلان بازی یک پنالتی گرفته شود و بازی یک بر صفر شود. داور بازی را تغییر دادیم اما همان اتفاق رخ داد! آیا ما یا داور مقصریم؟ خیر./نامه نیوز

سخنرانی یک زن پیش از خطبه‌های نماز جمعه در خوی
دکتر فاطمه مقدم تبریزی رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی به مناسبت هفته سلامت در مراسم نماز جمعه این شهر سخنرانی کرد.

علی کوچولو به "من و تو" پیوست
امید آهنگر بازیگرنقش علی کوچولو و همسرش نوشین خانی بازیگر فیلم سام و نرگس به شبکه من و تو پیوستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار