فرماندار قصرشیرین گفت: خواسته استان کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران از سه ماه قبل از اربعین و برای همیشه است.
کد خبر: ۵۹۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 21 April 2018

به  گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فرامرز اکبری ، با اشاره به اینکه مرز خسروی به عنوان مرز رسمی کشور ظرفیت بسیاری مناسبی برای تردد زائران اربعین است اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مرز خسروی فراهم است و خواسته استان بازگشایی این مرز نه‌تنها برای اربعین بلکه برای همیشه است و روی این خواسته پافشاری می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار مسئولان استان دیالی عراق و کرمانشاه عنوان کرد: عمده محور مذاکرات بازگشایی مرز خسروی بود و استان دیالی عراق آمادگی تأمین امنیت و فراهم کردن زیرساخت‌ها در مرز خسروی را دارد.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه خواسته ما بازگشایی مرز خسروی سه ماه قبل از اربعین است گفت: به احتمال زیاد در هفته آینده جلسه‌ای بین مقامات عراقی و وزارت کشور برگزار و در این جلسه بر بازگشایی مرز خسروی تأکید می‌شود و هر دو طرف برای بازگشایی این مرز تمایل دارند.

اکبری با اشاره به اینکه تلاش دولت در راستای بازگشایی این مرز و تردد زائران اربعین است گفت: در سفر رئیس جمهور در آخرین روز از سال گذشته به استان کرمانشاه بر موضوع بازگشایی مرز خسروی تأکید شد و وعده‌هایی نیز از طرف رئیس‌جمهور داده شد.

وی با بیان اینکه بستر و زیرساخت‌های لازم در مرز خسروی فراهم است خاطرنشان کرد: امید داریم تردید دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی برای امسال برطرف شود و بعد از قطعی شدن این موضوع مابقی زیرساخت‌ها فراهم می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار