مدیرکل گمرکات یزد گفت: با هدف بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، عوارض صادراتی که پیش از این به صورت نقد از تولید کنندگان دریافت می شد به صورت دریافت ضمانت نامه بانکی انجام می شود.
کد خبر: ۵۹۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 21 April 2018

محمد حسین سلمانی در جریان بازدید مدیرکل راه آهن استان از گمرکات استان گفت: حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی از وظایف و ماموریت های اصلی گمرکات بوده و از 2 دهه پیش تاکنون این اداره کل در راستای اجرای سیاست های حمایتی گمرک جمهوری اسلامی ایران با ارائه تسهیلات ویژه ای نظیر ارزیابی در محل برای کالای صادراتی در این مسیر گام برداشته است.
وی ادامه داد: گمرک بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی نیز برنامه های ویژه ای برای حمایت از تولید در نظر گرفته است .
سلمانی با اشاره به دیگر تسهیلات گمرک برای واحدهای تولیدی در سال جاری اظهار داشت: پذیرش کالاهای ورود موقت واحدها تولیدی برای پردازش جهت صادرات قطعی و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در صادرات از جمله تسهیلات گمرک در سال جاری برای واحدهای تولیدی است.
وی افزود: همچنین مهلت ضمانت نامه برای مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی مورد نیاز واحدهای تولیدی، شرکت های دانش بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و توانبخشی حداکثر 15 بهمن 97 در نظر گرفته شده است.
مدیرکل گمرکات استان یزد در ادامه با بیان اینکه بسترهای لازم برای صادرات ریلی در استان فراهم شده اظهارداشت: گمرکات استان آمادگی دارد تا تمهیدات لازم برای تسهیل صادرات از مسیر ریل را بیش از گذشته فراهم کند.
مدیرکل راه آهن یزد نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت ویژه این استان از حیث مسیرهای ریلی گفت: این اداره کل خط و سکوی اختصاصی برای صادرات در نظر گرفته است.
مصطفی داودی افزود: خطوط ریلی استان برای صادرات آماده شده و این آمادگی وجود دارد تا ریل در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار