مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد خبر داد:
مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد از توزیع بیش از 700 تن میوه تنظیم بازار طی مدت زمان اجرای طرح تنظیم بازار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 21 April 2018

علی حجازی در خصوص توزیع میوه تنظیم بازار طی ایام تعطیلات نوروزی در استان یزد، گفت: در مرحله اول توزیع میوه تنظیم بازار از 23 اسفندماه سال گذشته هم‌زمان در سراسر استان یزد کار عرضه سیب و پرتقال تنظیم بازار از طریق بیش از 180 مرکز عرضه آغاز شد که تا پایان روز سه‌شنبه 29 اسفندماه سال 96 به میزان 519 تن سیب و پرتقال تنظیم بازار به تفکیک 189 تن سیب و 330 تن پرتقال در سطح استان یزد توزیع شد.

وی بابیان اینکه در مرحله دوم توزیع میوه تنظیم بازار از روز شنبه 4 فروردین‌ماه سال 97 در سراسر استان یزد با توزیع سیب زرد و قرمز تنظیم بازار از قرار هر کیلو 20 هزار ریال و پرتقال والنسیا جنوب از قرار هر کیلو 25 هزار ریال آغاز شد، افزود: تا پایان روز یکشنبه 26 فروردین‌ماه سال 97 با توجه به درخواست مصرف‌کننده نهایی و کِشش بازار بیش از 195 تن سیب و پرتقال تنظیم بازار به تفکیک 19 تن سیب و 176 تن پرتقال در سطح استان توزیع شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد تصریح کرد: درمجموع طی دو مرحله توزیع میوه تنظیم بازار تا پایان 23 فروردین‌ماه 1397 بیش از 506 تن پرتقال و 208 تن سیب تنظیم بازار از طریق 95 مرکز عرضه در مرکز استان یزد و 87 مرکز عرضه در سطح 9 شهرستان دیگر استان یزد توزیع شد.

حجازی تصریح کرد: ضمن هماهنگی با سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، با همکاری و تلاش مجموعه سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان یزد از دی‌ماه سال گذشته با سفرهای متعدد مدیر، سرپرست حوزه فنی و بازرگانی و کارشناسان سازمان و اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی یزد به استان‌های تولیدکننده میوه‌های تنظیم بازار، با توجه به ذائقه یزدی‌ها در مصرف پرتقال شیرین بیش از 900 تن پرتقال والنسیا با محدوده وزنی حداقل 140 و حداکثر 220 گرم از جیرفت خریداری و در سبدهای پلاستیکی 10 کیلوگرمی با درج آرم تنظیم بازار روی سبدهای میوه در سردخانه‌های مجهز استان یزد ذخیره‌سازی شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بیش از 200 تن سیب زرد و قرمز کوهپایه در محدوده وزنی حداقل 140 و حداکثر 210 گرم در سبدهای پلاستیکی دو ردیفِ و سه ردیفِ با آرم تنظیم بازار تأمین و ذخیره‌سازی گردیده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فراوانی انواع پرتقال در سطح بازار میزان توزیع پرتقال تنظیم بازار در ایام نوروز سال 97 در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است، عنوان کرد: در مقابل کاهش میزان توزیع پرتقال، میزان توزیع سیب تنظیم بازار در ایام نوروز 97 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد در پایان با اشاره به اینکه در انبارهای ذخیره، سیب و پرتقال وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز برنامه‌های مدیریت تعاون روستایی استان یزد از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ابلاغ نگردیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار