نخستین نشست ستاد اجرائی طرح های ساحلی با هدف بازنگری طرح های سالمسازی دریا در سواحل مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 20 April 2018

به گزارش تابناک : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نوشهر برگزار شد بر ضرورت فراهم آوردن زمینه سرمایه گذاری بلند مدت بخش خصوصی در چارچوب موازین قانونی و رعایت منافع عمومی تاکید کرد.
حسین زادگان هدف مهم از بازنگری طرح های سالمسازی دریا در سواحل مازندران را افزایش ضریب امنیت شناگران، ایجاد فضای نشاط آفرین و فراهم سازی امکانات بهینه با استفاده از توان بخش خصوصی، شناسایی آسیب های اجتماعی، برنامه ریزی های لازم برای رفع آن در سواحل و نیز تلاش برای تحقق شعار ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی اعلام کرد و گفت: ‌ بر اساس بررسی های انجام شده بیشتر مسافران، گردشگران، مجاوران و بومیان این استان از امکانات، تجهیزات و نحوه خدمات دهی در سواحل مازندران بصورت طرح های سالمسازی رضایت ندارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران رضایتمندی مسافران را معیار ارزیابی طرح های سالمسازی دریا برشمرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مردم در این بخش نیازمند بسترسازی های مناسب و آسیب شناسی عملکرد دوره های گذشته است.
حسین زادگان با تاکید بر نشست مشترک با مسئولان دستگاه های مربوطه به ویژه ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری مناطق مرکز و غرب مازندران با هدف نحوه واگذاری طرح های عمومی به بخش خصوصی، یکی از مشکلات سواحل مازندران را رعایت نکردن حریم 60 متری ساحلی و تجاوز و تصرف این محدوده عنوان کرد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به توان بخش خصوصی در مدیریت طرح های ساحلی با نگاه بلندمدت و تامین امکانات و تجهیزات در زمینه تفریحات ساحلی مانند ورزش های آبی، هوایی، همگانی و برگزاری جشن های موسیقی سنتی اشاره کرد و گفت: مسئولان کمیته های فرهنگی و تبلیغی ستاد اجرایی باید تلاش کنند تا از توان تشکل های مردمی در حوزه برگزاری برنامه های سنتی، بومی و محلی در طرح های ساحلی بهره گرفته و در حوزه آگاهی بخشی نیز از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند.
حسین زادگان با اشاره به اینکه در همه محل های شنا سواحل مازندران اجرای برنامه فرهنگی و نوآورانه با رعایت خطوط قرمز در دستور کار قرار گیرد افزود: باد توجه به افزایش تعداد طرح های ساحلی باید برای بهبود خدمات رفاهی، بهداشتی، اقامتی و نظارت بر قیمت کالاها نیز تلاش بیشتری انجام شود. همچنین از این پس عملکرد اعضای ستاد اجرایی ساماندهی سواحل در کمیته ارزیابی استانداری مازندران مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
طرح سالمسازی دریا همه ساله از خرداد در نقاط ساحلی مازندران آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد. همچنین مازندران با دارا بودن 338 کیلومتر ساحل، هر ساله پذیرای بیشترین تعداد مسافران و گردشگران است.
بر اساس گزارش های رسمی،‌ پارسال 62 نفر در فصل شنا در آب های ساحلی مازندران غرق شده که از این تعداد 17 نفر بومی و بقیه مسافر بودند.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار