رئیس تربیت‌ بدنی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شرکت ۴ هزار نفر از پزشکان یزدی در فعالیت‌های ورزشی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 20 April 2018

 اولین همایش تازه‌های پزشکی در فوتبال با حضور مسئولان هیئت فوتبال استان و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد.

محمد رضا ساده، رئیس تربیت‌ بدنی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست با بیان اینکه به اثرات برگزاری همایش تازه‌های پزشکی در فوتبال اشاره و اظهار داشت: برگزاری همایش‌های آموزشی درزمینهٔ پزشکی ورزشی برای جلوگیری از آسیب ‌دیدگی ورزشکاران مفید و ارزشمند است.

میزان تحرک مردم یزد کم است

وی به میزان تحرک مردم یزد اشاره و خاطرنشان کرد: برای ایجاد انگیزه و تحرک در مردم یزد باید روش‌های مختلف مانند برگزاری همایش‌های خانوادگی و غیره را برگزار کرد تا راهی برای جذب هر چه بیشتر خانواده به سمت و سوی ورزش که یکی از مهمترین مسائل در سلامت انسان است باشد.

ساده با اشاره به اینکه پزشکان را یکی از اقشاری عنوان کرد که می‌تواند در جذب خانواده به سمت ورزش اثرگذار باشد گفت: برای ترویج فرهنگ ورزش در جامعه، پزشکان باید پیشقدم شوند تا مردم نیز با نگاه به آن‌ها، ورزش را ضامن سلامتی خود بدانند.

4 هزار نفر از پزشکان یزدی در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند

رئیس تربیت‌ بدنی دانشگاه علوم پزشکی یزد به فعالیت 4 هزار نفر از پزشکان و خانواده‌های آنان در عرصه‌های مختلف ورزشی در استان یزد اشاره و تصریح کرد: ورزش پزشکان استان یکی از عواملی شده که در برگزاری همایش‌های خانوادگی شاهد حضور جمعیت کثیری از مردم یزد باشیم.

حبوباتی، رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال استان یزد در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه پزشکان باید سفیران سلامت در عرصه ورزش باشند و گفت: کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی در استان یزد راه اندازی می‌شود که استفاده از تمامی امکانات آن برای ورزشکاران آزاد است.

وی به فعالیت کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی اشاره کرد و افزود: انجام معاینات و آزمایش‌های مختلف، نظارت بر استفاده ورزشکاران از داروها و مکمل‌ها و انجام مشاوره‌های ورزشی از جمله فعالیت‌های کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی است.

حبوباتی در ادامه در ارتباط با اهمیت کادر پزشکی در تیم‌های ورزشی گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی فشارهای بسیاری را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند و احتمال آسیب دیدگی ورزشکار در زمان تمرین و یا مسابقات زیاد است به همین دلیل وجود کادر پزشکی لازمه یک تیم ورزشی است.

رئیس کمیته پزشکی هیئت فوتبال استان یزد با بیان اینکه وجود کادر پزشکی در ورزش فوتبال نیز از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است اذعان داشت: فوتبال با توجه به فشار و برخوردهایی که ورزشکاران با یکدیگر دارند احتمال آسیب دیدگی فرد را افزایش می‌دهد که این آُسیب دیدگی با حضور کادر پزشکی مجرب به سرعت رفع و ورزشکار در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند به عرصه‌های ورزشی بازگردد.

استان یزد سومین استان دارای کلینیک پزشکی ورزشی در سطح کشور است

عبدالرضا دستا، رئیس هیئت فوتبال استان یزد در این نشست استان یزد را سومین استان دارای کلینیک پزشکی ورزشی در سطح کشور عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی کلینیک ورزشی در استان‌های مختلف می‌تواند سلامت ورزشکاران را افزایش دهد.

وی در پایان تأکید کرد: توجه ویژه به مقوله ایمنی و سلامت ورزشکاران راهی برای کاهش آُسیب‌دیدگی‌های آن‌ها و طول عمر ورزشی فرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار