رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان:
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با تشکیل موجی از گرد و خاک در بیابان های عراق و سوریه و حرکت آن به سمت شرق، بخشی از ریزگردها به آسمان کردستان وارد و هوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۹۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 19 April 2018

به گزارش تابناک کردستان، بهرام چاره خواه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با تشکیل موجی از گرد و خاک در بیابان های عراق و سوریه و حرکت آن به سمت شرق، بخشی از ریزگردها به آسمان کردستان وارد و هوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: این موج گرد و خاک و آلودگی هوا از اواخر امروز وارد آسمان استان می‌شود و در ابتدا رقیق ولی به تدریج روزهای جمعه و شنبه آینده بر غلظت آن افزوده می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان تصریح کرد: این موج گرد و خاک تا روز دوشنبه هفته آینده آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ضمن قرار دادن وضعیت هوا در شرایط ناسالم، دید افقی را نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به آسمان کردستان از روز شنبه هفته آینده گفت: پیش بینی می شود با فعالیت این سامانه بارشی تا حدودی از غلظت گرد و خاک کاسته شود.

چاره خواه افزود: فعالیت این سامانه با وزش باد همراه است و پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به بیشتر از 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

وی با اشاره به افزایش دمای هوای مناطق مختلف این استان از امروز گفت: در 24 ساعت گذشته سراب شهرک با دمای منفی 2 درجه سانتیگراد و سلین هورامان با دمای 23 درجه سانتیگراد بالای صفر به تریتب سردترین و گرمترین نقطه استان بودند و دمای هوای سنندج بین چهار و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار