مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشکذر با تأکید بر توسعه کشت گل‌محمدی در اراضی این شهرستان، گفت: «گل محمدی» یکی از گونه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب می‌شود که قابلیت کاشت در تمام مناطق این شهرستان را دارد.
کد خبر: ۵۹۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 18 April 2018

«عباس بشارتی» در اين باره اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت به عنوان یکی از سیاست‌های موردنظر در مواجهه با شرایط کم آبی استان در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته و در همین راستا، کشت گیاهان کم‌آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از جمله ضرورت‌های فعلی در کشاورزی استان يزد است. 

وی با اشاره به کشت گل محمدی در سه هكتار از باغات شهرستان اشکذر، بيان كرد: گل محمدی یکی از محصولات کم آب‌خواه به شمار می‌رود که حتی نیاز آبی این محصول از پسته نیز کمتر است و این گونه به دلیل تحمل کم‌آبی یکی از مناسب‌ترین گونه های قابل کشت در شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی اشکذر در پايان نيز خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک واحد فرآوری گل محمدی در سطح شهرستان وجود دارد که علاوه بر تولید گلاب و اسانس گل محمدی، به فرآوری گیاهان دارویی دیگر نظیر به‌لیمو، کاسنی، شاه تره و غيره نیز می‌پردازد.

به گفته‌ي «سلطانی» کارشناس مسئول زراعت و باغبانی جهادكشاورزي اشكذر، ايجاد مزارع گل محمدی علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، از درآمد خوبی نیز برخوردار است به طوری که از هر هکتار گل محمدی حدود چهار تا پنج تن گل تازه برداشت می‌شود و از هر کیلو گل محمدی نيز 1.5 كیلو گلاب و از هر چهار تن گل محمدی، یک کیلو اسانس به دست می‌آید. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار