نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی به سئوالات شرعی و شبهات دینی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 18 April 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری امشب در جمع روحانیون پاسخگوی مسائل شرعی نمازجمعه یزد اظهار داشت: استفاده از رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی از اهمیت بالایی برخوردار است و روحانیون ما نیز باید در رسانه‌هاو فضای مجازی فعال باشند.

وی بیان کرد: دشمنان ما در زمینه استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی سرمایه گذاری کرده اند و با کمترین امکانات، در دین شبهه افکنی کرده و جوانان ما را گمراه می کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: به نظر می‌رسد ما در مقابل آنها فعالیت چندانی در فضای مجازی و رسانه ها نداریم و این کاستی باید جبران شود.

ناصری خاطرنشان کرد: امروز فعالیت‌های ضد دینی دشمنان برای سنین کودکی هم به صورت گسترده آغاز شده و شبهات بسیاری در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کنند که بسیاری از آنها بدون پاسخ باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با این مشکل، ابتدا باید سیستم آموزشی کشور اصلاح شود و مباحث دینی و احکام بیان شود، افزود: در مدارس نسبت به این موضوع ضعف بسیار زیادی وجود دارد و مباحث دینی و تربیت دینی رنگ و بوی خاصی در سیستم آموزشی ما ندارد و همین موضوع سبب شده که فرزندان ما از قرآن و مباحث دینی فاصله بگیرند.

ناصری اظهار داشت: با توجه به این مشکلات و کم‌کاری‌هایی که وجود دارد باید سعی کنیم از تمام توان استفاده کنیم و تا جایی که امکان‌پذیر است نسبت به رفع شبهه‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در بین آقایان بحث پاسخگویی به مباحث شرعی تا حدی انجام شده است، گفت: در اما این پاسخگویی در بین بانوان آنطور که باید و شاید صورت نگرفته و لازم است در زمان‌های مشخص، بانوان طلبه اقدام به حضور در مساجد و اماکنی از جمله مدارس و آموزشگاه‌ها و پاسخگویی به مباحث شرعی کنند.

وی با تاکید بر اینکه علمای استان یزد در گذشته نسبت به تبلیغ دین حساسیت بسیار ویژه‌ای داشتند، گفت: یکی از علمای بسیار بزرگی که نسبت به این موضوع اهمیت بسیار زیادی قائل بود آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است که تمام روستاهای استان یزد را یک به یک حضور پیدا کرد و با مردم ارتباط می‌گرفت و مباحث دینی و شرعی را برای تک‌تک آنها بیان می‌کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار