مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی مستقر در کشور به تناوب تا روزهای پایانی هفته فعال خواهد بود. برای امروز در بیشتر مناطق به جز بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 16 April 2018

احد وظیفه افزود:  تا فردا (۲۷ فروردین ماه) با نفوذ جریانات شمالی کاهش ۶ تا ۱۰ درجه دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی، شمال شرق و استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی رخ خواهد داد.

 
وی در ادامه گفت: عمده فعالیت این سامانه در نیمه شمالی کشور است و شدت بارش در این روز در جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، مرکزی، همدان، شمال لرستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان و برخی مناطق استان‌های شرق تهران، قم، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان پیش بینی می‌شود.
 
به گفته وظیفه امروز( ۲۶ فروردین ماه) به سبب شمالی شدن جریانات بارش در سواحل خزر تشدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا ( ۲۷ فروردین ماه) همچنان سامانه بارشی در اغلب مناطق به جز بخش‌هایی از شمال شرق کشور فعال خواهد بود، اظهار کرد:‌ این سامانه در این مناطق موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود. شدت بارش در این روز در جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی همدان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و شمال اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بوشهر، برخی مناطق سمنان و شمال شرق تهران پیش بینی می‌شود. بارش در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌صورت پراکنده خواهد بود.
 
بارش برف در ارتفاعات البرز
 
وی افزود: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ فروردین ماه) بارش در ارتفاعات البرز به صورت برف است و احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی این نواحی وجود دارد.
 
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ فروردین ماه) در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.
 
وی افزود: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز از بعد از ظهر امروز تا پایان روز به علت وزش باد شدید مواج است. روز سه شنبه (۲۸ فروردین ماه) همچنان سامانه بارشی در کشور فعال است و عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه مرکزی و جنوبی کشور پیش بینی می‌شود.
 
وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: فردا (۲۷ فروردین ماه) آسمان تهران ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز ۱۲ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان تهران سه شنبه (۲۸ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای این روز ۱۴ درجه و کمترین آن ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.
/ایسنا 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار