مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در کلانشهر مشهد امروز 22 فروردین برای پنجمین روز متوالی در شرایط پاک دارد.
کد خبر: ۵۸۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 11 April 2018

به گزارش تابناک : حمید صالحی روز چهارشنبه افزود: پس از چهار روز مداوم پاکی هوا در مشهد دیروز وضعیت هوا سالم شد اما با وزش باد شاهد پاکی دوباره هوای مشهد هستیم. میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد 48 پی.اس.آی است. 
وی تداوم وضعیت پاکی هوا را در مشهد ظرف چند سال اخیر بی سابقه توصیف و بیان کرد: وضعیت خوب برای هوای این شهر عوامل متعددی دارد که کاهش پدیده وارونگی(اینورژن) و چند روز بارندگی از جمله آنها هستند. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به بهبود نسبی وضعیت اقلیمی و آب و هوایی اشاره و بیان کرد: در زمان وقوع پدیده وارونگی هوا ماندگاری آلودگیها در سطح تنفسی تشدید می شود و همین امر در افزایش آلودگی هوا تاثیرگذار است. 
وی با اشاره به تاثیر مصرف بنزین استاندار در بهبود وضعیت هوای این کلانشهر ادامه داد: در طول ایام نوروز امسال 53 میلیون لیتر بنزین در مشهد مصرف شد که 100 درصد آن بنزین با استاندارد یورو 4 بوده و این مهم نیز در بهبود کیفیت هوای شهر تاثیر بسزایی داشته است. 
روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شهروندان مشهدی طی 365 روز پارسال 18 روز هوای پاک و 264 روز هوای سالم تنفس کردند. همچنین در این مدت 78 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمامی افراد در مشهد ثبت شد. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار