نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنزین تولیدشده در برخی از پالایشگاه‌های داخلی از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۵۸۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 11 April 2018

هدایت‌الله خادمی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه سه‌شنبه 21 فروردین این کمیسیون، گفت: در این جلسه بحث کیفیت بنزین و گازوئیل و اثر آن بر محیط زیست با حضور مسئولان بازرسی کل کشور، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد و همچنین معاون وزیر نفت در امور پخش و پالایش بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه کیفیت بنزین‌های داخلی بررسی شد، افزود: براساس گزارش‌های مسئولان حاضر در جلسه مشخص شد که کیفیت بنزین‌های تولید داخل چندان مناسب نبوده و میزان گوگرد در بنزین بالا است.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: میزان بالای گوگرد در بنزین هم سبب آلودگی هوا شده و همچنین باعث آسیب رساندن به موتور خودرو‌ها می‌شود.

نماینده مردم ایذه در مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط در این جلسه عنوان کردند که در اقداماتی در جهت اصلاح کیفیت بنزین این پالایشگاه‌ها انجام داده‌اند، همچنین براساس گزارش‌های ارائه‌شده در این جلسه مشخص شد که موتور برخی از خودرو‌های تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و همین موضوع سبب آلودگی هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین کیفیت بنزین‌های وارداتی نیز بررسی شد، گفت: مشکلی که در زمینه بررسی کیفیت بنزین‌های خارجی وجود دارد این است که استاندارد‌های گوناگونی از سوی دستگاه‌های مختلف برای بررسی بنزین خارجی وجود دارد مثلاً گمرک، سازمان استاندارد و شرکت نفت هر کدام معیار‌ها و استاندارد‌های متفاوتی برای بررسی کیفیت بنزین دارند.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: این استاندارد‌های متفاوت باعث بروز مشکلات زیادی شده که باید این مسئله حل شود که قرار است در جلسات بعدی کمیسیون با حضور مسئولان ذی‌ربط این مسئله حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار