مدير عامل گروه تعاوني پيشگامان يزد با اشاره به قدرت سرمايه‌هاي خرد مردم براي انجام كارهاي بزرگ، از طرح پيشنهاد تاسیس شرکت تعاونی تامین نیاز آب‌رسانی يزد خبر داد و اعلام كرد: 30 فروردين آخرين مهلت ثبت‌نام سهامداران موسس اين شركت تعاوني خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 10 April 2018

 دکتر «محمدرضا رضایی‌نژاد» در جمع اهالي رسانه با اشاره به خشکسالی‌هاي متوالي سال‌های اخیر و اهمیت تامين آب برای ادامه حیات استان، تصريح كرد: هر شهروند يزدي بايد اين دغدغه را داشته باشد كه هر ميزان سرمايه كه در استان داشته باشد، در صورت ادامه اين روند و بروز بحران بي‌آبي نابود خواهد شد.

وي با بيان اين كه راهكاري متفاوتي در جلسات با مسئولان و سرمايه‌گذاران بزرگ يزد در اين رابطه برري شده است، انتقال آب از دریای عمان به استان را راهکار برون رفت از مشکل کم آبی استان دانست و از طرح پیشنهاد تاسیس شرکت تعاونی تامین نیاز آب‌رسانی فلات مرکزی با هدف آب‌رسانی با ظرفیت ۵۰۰ میلیون متر مکعب به يزد خبر داد.

رضايي نژاد با برآورد هزينه 15 هزار ميليارد توماني اجراي اين طرح در بازه زماني 4 ساله، خاطرنشان كرد: در اين طرح سرمايه از سوي مردم و با گردآوري سرمايه‌هاي خرد اتفاق مي‌افتد و به عبارتي سهامداران مي‌توانند با خريد حق‌آبه همچون گذشته‌ها ضمن مشاركت در اين امر خير، از سود و منفعت مالي در اين سرمايه‌گذاري نيز بهره‌مند شوند.  

وي با بيان اين كه ثبت شرکت، اخذ مجوزها، تخصیص و تملک زمین، طراحی و قراردادهای آب شیرین کن و مطالعات و طراحی مسیر لوله‌گذاری از اولویت‌های فاز نخست شروع فعالیت اين شرکت تعاوني خواهد بود، گفت: براي تشكيل هيات موسس فراخواني با حداقل سرمايه‌گذاري 300 ميليون تومان براي سهامداران در نظر گرفته شده است كه استقبال خوبي صورت گرفته ولي آخرين مهلت آن تا 30 فرودين‌ماه در نظر گرفته شده است.

وي گفت: قطعاً پس از تشكيل شركت، نحوه سرمايه‌گذاري مردمي نيز در اين طرح از سوي مجمع و اتاق فكر مشخص و اطلاعرساني خواهد شد.

اين فعال بخش تعاوني كشور تاكيد  كرد: البته در اين موضوع دولت نبايد خود را كنار بكشد بلكه مي‌تواند در تخصيص مجوزها، آزادسازي مسير انتقال آب از درياي عمان تا يزد و تصويب ميزان تامين حق آبه سهامداران مشاركت مورد نياز را داشته باشد.

وي از برنامه‌ريزي اين شركت براي نهادينه كردن مديريت مصرف انرژي در استان با اختصاص مشوق‌هاي مالي براي كشاني كه كمتر مصرف مي‌كنند، در مورد طرح تامين برق از انرژي خورشيدي  با نصب پنل‌هاي مربوطه  روي پشت بام منازل در يزد، گفت: با توجه به نو بودن اين طرح در استان روند در ابتدا كمي كند و با مشكلاتي پيش رفت ولي تاكنون 400 قرارداد در اين رابطه منعقد شده و براي 200 مورد نيز تجهيزانت خريداري و در حال نصب است.

رضايي نژاد يكي ديگر از اقدامات اخير اين گروه تعاوني را اخذ مجوز اپراتوري پست ذكر كرد و گفت: در نظر داريم مرسولات زير 50 كيلوگرم را به صورت مويرگي در بين مصرف كنندگان توزيع كنيم و در اين رابطه پس از اقدامات آزمايشي، از توزيع ميوه با نرخ كمتر از بازار به دست مصرف‌كنندگان شروع خواهيم كرد و در ادامه ساير اقلام مورد نياز خانواده‌ها را بدون واسطه در اختيارشان خواهيم گذاشت.

وي با اشاره به راه‌اندازي سردخانه‌هاي بندر خشگ پيشگامان به عنوان اولين بندر خشك بخش تعاوني كشور و در حال صادر بودن مجوزهاي گمركي اين بندر، ابراز اميدواري كرد كه اين طرح در نيمه اول سالجاري وارد فاز اجرايي شود.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه با راه‌اندازي دو طرح فوق، اين گروه تعاوني بتواند زنجيره تامين فراگيري از توليد‌كننده داخلي تا سبد خانوراها را شكل دهد و مديريت كند.

مدير عامل گروه تعاوني پيشگامان كوير يزد در پايان با اشاره به اين كه اقتصاد كشورمان از حالت اقتصاد تورمي بايد به سمت اقتصاد بهره‌وري سوق يابد، اظهار كرد: امروز نمي‌توان ديگر از طريق مالكيت كسب سود كرد بلكه بايد با مديريت صحيح به سمت بهره‌وري بيشتر برويم و حتي پرداختي به افراد نيز براساس بهره‌وري آنها براي سازمان تعيين شود در غير اين صورت كشور به سمت نابودي و ورشكستگي پيش خواهد رفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار