به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری میزان قزوین
خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: محور کار دستگاه قضایی استان ایجاد فضایی امن برای شادی سالم مردم و ناامن کردن جامعه برای کسانی است که قانون شکنی می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 29 March 2018

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:
خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: محور کار دستگاه قضایی استان ایجاد فضایی امن برای شادی سالم مردم و ناامن کردن جامعه برای کسانی است که قانون شکنی می‌کنند.
اولویت دستگاه قضا ایجاد امنيت براي شادي مردم و ناامني براي قانون شكنان استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در کمیسیون جرائم خاص استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان داشت: چهارشنبه آخر سال نزدیک است و لازم است برای این روز تدابیر اجتماعی و فرهنگی مناسب از سوی نهاد‌های متولی اندیشیده شود و این طور نباشد که شاهد افزایش سوانح و جرائم در سطح استان باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: سرکشی مسئولان در این ایام بسیار مهم است بنابراین دادستان‌ها و فرماندهان پلیس‌های شهرستان و پلیس‌های تخصصی در خیابان‌ها حضور دارند و در صورت مشاهده بی نظمی و سلب آسایش برای مردم اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

صادقی نیارکی افزود: مردم به دنبال تفریح و شادی سالم و آرام هستند از این رو ممکن است برخی در این روز بخواهند از فرصت شادی مردم سوء استفاده کنند و یا حضور مردم را به سمت مسائل انحرافی سوق دهند که درخواست ما این است که اجازه دهند مردم به زندگی آرام خود ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و انتظامی استان مدافع تفریح و آسایش سالم مردم و تأمین کننده امنیت جامعه برای زندگی توأم با شادی خانواده‌های ایرانی است از این رو اجازه نمی‌دهیم این فرصت‌ها توسط برخی افراد قانون شکن دچار خدشه شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: با متخلفینی که در چهارشنبه آخر سال آرامش و امنیت مردم را با قانون شکنی خدشه دار نمایند بدون اغماض برخورد خواهیم کرد و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.

وی با اشاره به مرخصی زندانیان اظهارداشت: مرخصی زندانیان براساس بخشنامه قوه قضائیه و تدابیر قانونی اجرا می‌شود و محکومین به سرقت به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز به مرخصی نخواهند رفت و سارقینی که حکم جلب آن‌ها صادر شده است نیز دستگیر خواهند شد.

دادستان قزوین تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سرقت منازل در ایام نوروز و با توجه به تقاضای نیروی انتظامی گشت‌های بسیج محلات نیز فعال‌تر می‌شوند تا شاهد امنیت بیشتری در این حوزه باشیم، ولی لازم است در این خصوص شهروندان نکات ایمنی را رعایت نمایند.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته معتادین متجاهر در صورت مشاهده از سطح استان جمع آوری می‌شوند و در گرمخانه‌های موجود نگهداری خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در ایام تعطیلات برخی از افراد سودجو از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و نسبت به ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تعرض به منابع طبیعی و ایجاد چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌نمایند که دستورات لازم جهت توجه بیشتر در این حوزه صادر شده است، ولی لازم است که اداره منابع طبیعی و آب منطقه‌ای اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد اقداماتی از این قبیل نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با ابراز تاسف از برخی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: متاسفانه شاهد این بودیم که طرح آزاد شدن استعمال قلیان در سفره خانه‌ها در صحن مجلس از سوی برخی از نمایندگان مطرح شد که امیدواریم تصمیمی گرفته شود که به صلاح جامعه و در جهت سلامت عمومی باشد، ولی در این خصوص از سوی مجلس اقدامی صورت نپذیرفته و ممنوعیت استعمال قلیان همچنان به قوت خود باقی است.

دادستان مرکز استان قزوین در ادامه افزود: ما تابع قوانین هستیم، ولی در خصوص استعمال قلیان هیچ اقدامی از سوی قانونگذار صورت نپذیرفته است و استعمال قلیان در سفرخانه‌های استان همچنان ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده با متخلفین نیز برخورد خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در پایان خاطر نشان کرد: در بسیاری از مسائل مربوط به مردم و جامعه مانند چهارشنبه آخر سال، حمل سلاح سرد و... باید فرهنگ سازی از سوی نهاد‌های متولی و مختلف صورت پذیرد، چون در بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی با اقدامات فرهنگی که در سال‌های گذشته انجام شده است شاهد کاهش چشمگیری هستیم.

منبع:خبرگزاری میزان قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار