فرمانده انتظامي شهرستان كرمان عنوان کرد
فرمانده انتظامي شهرستان كرمان با اشاره به افزايش 55 درصدي کشفيات مواد مخدر اين فرماندهي در سال 96 توجه جدي به آموزش و پيشگيري از اعتياد را كمك موثر به پليس در راستاي مبارزه با مواد مخدر برشمرد.
کد خبر: ۵۸۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 21 March 2018

عبدالعلی روانبخش اظهار داشت: طی سال 96 با عزم جدی و تلاش شبانه‌روزی پلیس شهرستان کرمان بیش از 12 تن انواع موادمخدر کشف و نزدیک به 200 قاچاقچی و افراد مرتبط نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: در همین راستا طی اجرای چند مرحله طرح ارتقای امنیت، محله‌های آلوده در نقاط شهری و روستایی نیز از لوث معتادان متجاهر و خرده فروشان پاکسازی شد که بدون شک این پاکسازی‌ها در کاهش زمینه‌های گرایش به اعتیاد به ویژه برای نسل جوان بسیار موثر و خواسته به حق خود مردم هستند.

روانبخش بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند، پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به نقش مردم در افزایش امنیت محله محور یادآور شد: پیشگیری مهمترین اصل در عرصه مبارزه با پدیده ویرانگر اعتیاد است از این رو پلیس به مبحث آموزش شهروندان نیز توجه ویژه داشته و مسؤولان انتظامی همواره در کنار انجام وظایف ذاتی خود با حضور در مدارس، مساجد و ادارات در امر آموزش اقشار مختلف نیز اهتمام داشته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه کاهش سن مصرف مواد مخدر یک هشدار جدی به خانواده‌هاست، خاطرنشان کرد: لازم است به پشتوانه تلاش و افزایش کشفیات مواد مخدر، همه اقشار جامعه با عزمی جدی یار و یاور پلیس باشند و نسبت به این معضل اجتماعی با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار