کد خبر: ۵۷۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 13 March 2018
تابناک / در حقیقت خیلی‌ها فکر می‌کنند مکان های گردشگری گیلان تنها به دریا و جنگل‌های سرسبزش محدود می‌شود، اما واقعیت این است که هرجای گیلان را که نگاه کنید،زیبایی هایش درگیرتان می‌کند. از ارتفاعاتی که تا چشم کار می‌کند ابر است، بگیر تا زمین سبزی که با آسمان درهم آمیخته.

به نقل از پیک دانشجو هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز بازار مسافرت های نوروزی داغ می شود،برخی سفرهای خارجی را ارج نهاده و برخی استان های شمالی،جنوبی و زیارتی را بر می گزینند.

کشور ایران با داشتن مناطق تفریحی فراوان که البته بسیاری از آنان ناشناخته باقی مانده است یکی از منحصر به فرد ترین کشور های جهان محسوب می شود چرا که طبیعت خدادادی موجود در آن از ده ها کشوری که در گردشگری سخنی برای گفتن دارند بیشتر است.

در همین راستا خیلی‌ها فکر می‌کنند مکان های گردشگری گیلان تنها به دریا و جنگل‌های سرسبزش محدود می‌شود، اما واقعیت این است که هرجای گیلان را که نگاه کنید،زیبایی هایش درگیرتان می‌کند. از ارتفاعاتی که تا چشم کار می‌کند ابر است، بگیر تا زمین سبزی که با آسمان درهم آمیخته.

به همین منظور پیک دانشجو بر آن است تا در گزارشی چند قسمتی مختصر و کامل از یکی از زیباترین استان های کشور یعنی گیلان که طبیعتش با کشور های اروپایی برابری می کند ارائه دهد؛

(برای مشاهده قسمت اول اینجا کلیک کنید)

آبشار دودوزن:

آبشار دودوزن در فاصله ۲۴ کیلومتری از شفت و در منطقه خرم کش شفت قرار دارد. این آبشار، درون جنگل بوده و از زیباترین آبشارهای گیلان محسوب می شود.
این منطقه که در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی قرار دارد . دارای پوشش جنگلی انبوه، چشمه های آب، رودخانه پر آب و خروشان، هوای خنک در بهار وتابستان است .
روستاهای این مسیر نیز آباد و پر رونق بودند در خرم و خرم کش مغازه های زیادی وجود دارد . چند باب کبابی محلی، قهوه خانه، فروشگاه مواد غذایی و میوه، فروشگاه های محصولات دامی به خصوص پنیر و عسل، مسجد بزرگ و پر رونق و روستایی پرجمعیت دارد. در ایام تعطیل و آخر هفته این محور مملو از جمعیت می شود.

آبشار دودوزن خرمکش

تالاب کیاکلایه:

تالاب کیاکلایه یکی از غنی ترین تالاب های گیلان از لحاظ تنوع گونه های حیاتی است.
البته متاسفانه این تالاب به اقدامات شهرداری و بی توجهی اداره منابع طبیعی رو به نابودی است. شهرداری لنگرود در حال ساخت بلواری بر روی این تالاب است که در اینصورت شاهد نابودی کامل این تالاب تا چند سال آینده خواهیم بود.
این تالاب بزرگ که زمانی محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بود و الان قسمت اعظم آن به دست شهرداری نابود شده است.

تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه

دشت النزه:

مهم ترین هدف محور ییلاقی شاندرمن ییلاق دشت النزه ست. دشتی سرسبز و پهناور که از همه طرف با کوه های سرسبز احاطه شده است و روبروی این دشت بقعه امامزاده ابراهیم النزه قرار دارد. در پای بقعه درخت کهنسال افرایی دیده می شه که بالغ بر ۲۰۰ سال از عمرش می گذرد. به این درخت، نخ های رنگی، پارچه سبز رنگ و تکه سفال آویزان شده که نوعی نذر محسوب می شود. در حیاط بقعه یک شیر آب وجود دارد، ساختمان بقعه چوبی و بسیار کوچک و قدیمی است، ضریحش بسیار کوچک ، ساده و پوشیده از پارچه های سبزه، با چندین چراغ بر روی آن تزئین شده. روبروی این بقعه چشمه زیبا و بزرگی دیده می شه. در این منطقه درختان ولیک سرخ و سیاه ، گلابی وحشی، گردو، آلوچه وحشی دیده می شه، گفتنی است دشت النزه به آبشار واشیاره راه دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

منطقه ییلاقی دشت النزه

منطقه ییلاقی دشت النزه

تالاب یا درچه استیل:

تالاب استیل یا دریاچه استیل استان گیلان، در ۵ کیلومتری جنوب آستارا و در کنار جاده اصلی تالش به آستارا واقع شده است. تالاب استیل یکی از تالاب های آب شیرین و دائمی ایران است که در حال حاضر به عنوان منطقه شکار ممنوع استیل نیز شناخته میشود و تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد.
تالاب درختان شناور اسم دیگه ی این تالاب است که به دلیل وجود درختان توسکای قشلاقی شناور در آب تالاب، به اون نسبت داده شده.
شاید عجیب به نظر بیاید اما تالاب استیل به طور متوسط ۱۳ متر پایین تر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد!
پرواز پرندگان بومی و مهاجر در اطراف تالاب استیل و سر و صدای گاه و بیگاه آن ها آرامشی دو چندان به این طبیعت زیبا میدهد و همچنین قایق های زیادی هم در گوشه و کنار تالاب دیده میشوند. ماهی گیری یکی از فعالیت های روستاییان در تالاب استیل است که میتواند خود به تفریحی برای علاقه مندان به ماهی گیری باشد.

دریاچه استیل

دریاچه استیل

دریاچه استیل

دهکده « اُلَسَبِلَنگا» یا اولسبلنگاه:

دهکده « اُلَسَبِلَنگا» یا اولسبلنگاه در ماسال گیلان یکی از دیدنی ترین ییلاقات این دیار است که در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش قرار دارد.
اولسبلنگاه در زبان تالشی به معنای درخت ممرز بر روی ارتفاع بلنده (جایگاه بلندی ست که درخت ممرز می روید)
اینجا ییلاقی ست خوش منظره، با پوشش مرتعی و تابستان نشین در ارتفاع ۱۴۸۹ متر از سطح دریای آزاد.

این منطقه دارای مراتع بسیار بوده و خانه های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده. ساکنان این منطقه از شهروندان ماسال هستن که برای استراحت و گذراندن فصل گرما در آنجا زندگی می کنن. هتل و مسافرپذیر ییلاقی زیبایی داره و گردشگرا و مسافرین زیادی و به سمت خودش جذب کرده است.
در حقیقت اولسبلنگاه را باید از نزدیک دید و از طبیعت و طراوتش لذت برد.

ییلاق اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار