معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارهای نوین و استارت آپ‌ها گفت: ١٧ هزار واحد صنعتی و ٣٤ شهرک صنعتی در استان تهران فعال است، درحالی که واحدهای صنعتی با نیمی از ظرفیت واقعی خود فعالیت می‌کنند.‌
کد خبر: ۵۷۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 12 March 2018

محمد امامی امین امروز در جلسه اعطای تسهیلات اشتغال‌زا که در قالب برنامه اشتغال فراگیر با جمعی از کارشناسان و نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و فعالان شرکت‌های استارت آپ و بخش "آی سی تی" در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه مشاغلی که در بخش" آی سی تی" و کسب و کارهای نوین فعال شده است با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین بازده را دارند اظهار داشت: استارت آپ‌هایی بیشترین سهم در اشتغال‌زایی را بر عهده دارند که مورد حمایت هستند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی حاکمیت اشتغال‌زایی است تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از پرونده‌های قضایی و مشکلات اخلاقی و خانوادگی موضوع اشتغال و رفاه است، که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار تهران افزود: امروز در بسیاری از شاخص‌های اجتماعی با کشورهای توسعه‌یافته فاصله داریم که یکی از دلایل آن هدف گذاری های غلط در شکل‌گیری اقتصاد پویا بوده است.

امامی امین به سهم ١٢٦ هزار نفر اشتغال‌زایی استان تهران در سال ٩٦ اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از جمعیت و نیمی از درآمد کشور در استان تهران است و ١٧ هزار واحد صنعتی و ٣٤ شهرک صنعتی در استان تهران فعال است، درحالی که واحدهای صنعتی با نیمی از ظرفیت واقعی خود فعالیت می‌کنند.

مشاغل زودبازده سهم مهمی دراشتغال‌زایی نسل جوان برعهده دارند

وی در ادامه با بیان اینکه در استان تهران نیاز به همکاری بدنه مدیریت راهبردی حوزه اقتصادی بین بخش حاکمیتی و خصوصی وجود دارد بیان کرد: جمعیت گسترده‌ای از مهاجرت نسل جوان از روستاها به شهر در پی اشتغال است، از اینرو مشاغل زودبازده سهم مهمی دراشتغال‌زایی نسل جوان برعهده دارد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار تهران همچنین تأکید کرد: مشاغلی که در بخش" آی سی تی" و کسب و کارهای نوین فعال شده است با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین بازده را دارند و استارت آپ‌ها در اشتغالزایی سهم مهمی برعهده دارند.

استارت آپ‌ها بیش از ٢ هزار شغل در استان ایجاد کرده‌اند

امامی امین با بیان اینکه میزان اشتغال‌زایی استان تهران در سال ٩٦ بیش از سهمی است که در برش استانی تعیین شده است افزود: شرکت‌های استارت آپ و کسب و کارهای نوین بیش از ٢ هزار شغل در استان ایجاد کرده‌اند که نیاز است سهم اشتغال‌زایی هر یک از این شرکت‌ها در سامانه رصد اشتغال‌زایی استان تهران ثبت شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بخش خصوصی در کاهش نرخ رشد بیکاری نقش مهمی دارند خاطرنشان کرد: باید با کمک بخش خصوصی در ایجاد اشتغال فراگیر امید را در جامعه افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار