رئیس کمیته پیلاتس استان تهران از همگانی کردن پیلاتس در مدارس تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 12 March 2018

حمیدرضا قاسمی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش پیلاتس با آموزش در زندگی روزانه، شکل بدن را تغییر می‎دهد، هنگامی که آشپزی می‌کنید، مسواک می‌زنید، آموزه‌های پیلاتس شکم شما را به داخل و شانه‌هایتان را به پایین می‌کشد.

وی بیان کرد: برای تغییر هوشیاری باید هنگام انجام پیلاتس دقت کافی داشته باشید، پیلاتس می‌آموزد که ذهن‌تان را آموزش دهید و تقارن و هماهنگی را در بدن ایجاد کنید و همه می‌توانند در سنین مختلف پیلاتس را انجام دهند، پیلاتس هم برای ورزشکاران حرفه‌ای و هم برای افراد کم تحرک‌تر مفید و قابل اجرا است.

رئیس کمیته پیلاتس استان تهران افزود: همان‌طور که هوشیاری بدنی‌تان را افزایش می‌دهید، بهتر می‌ایستید و انعطاف‌پذیری بدنتان افزایش می‌یابید، و به این ترتیب شکل بدن شما تغییر می‌کند، صرفاً حضور یافتن در یک کلاس ورزشی ممکن است بدن شما را تغییر بدهد یا ندهد.

قاسمی تصریح کرد: این رشته ورزشی یکی از زیرمجموعه‌های ورزش‌های همگانی می‌باشد که به سرعت رو به رشد می‌باشد، یکی از دلایل جذب این ورزش جنبه درمانی بودن می‌باشد و برای افرادی نیاز به حرکات اصلاحی دارند توصیه می‌شود، پیلاتس مفید است چون به شما می‌آموزد که چگونه حرکت کنید.

وی ادامه داد: از آنجا که پیلاتس را می‌توان به عنوان ورزش اصلی و به عنوان روش توانبخشی در سنین کودکی و بزرگسالی نام برد، کمیته پیلاتس استان تهران با هدف ارتقای این رشته در بین کودکان و نوجوانان با برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی‌هایی که با مدیریت امور فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مدارس به ویژه مدارس استثنایی شهر تهران صورت گرفت، قصد داریم با برگزاری همایش تخصصی برای دانش‌آموزان، مربیان و والدین آن‌ها پیلاتس را وارد مدارس کرده و این رشته را در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم.

رئیس کمیته پیلاتس استان تهران با اشاره به دوره‌های آموزشی و تربیت مربیان متخصص پیلاتس بیان کرد: ما در راستای سند تحول فدراسیون ورزش‌های همگانی به همت هیئت ورزش‌های همگانی استان تهران از ابتدای سال تاکنون کارگاه‌ها و دوره‌های مربی‌گری درجه 2 و همچنین کارگاه‌های آموزشی را ویژه بانوان با حضور مدرسان با تجربه این رشته در سطح شهر تهران برگزار کردیم.

قاسمی در پایان با تأکید بر اینکه در سال 97 در نظر داریم این رشته را در بین آقایان گسترش دهیم خاطرنشان کرد: کمیته پیلاتس استان تهران با راه‌اندازی کانال تخصصی و همچنین پخش بروشورهای این رشته در بین افراد علاقه‌مند و ورزشکاران این رشته سعی در ترغیب و نهادینه کردن پیلاتس در استان تهران کرده و در نظر داریم سال 97 را با برگزاری سمینارهای تخصصی ویژه آقایان آغاز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار