امسال صدقات در فارس با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده است. مدیرکل کمیته امداد فارس در این باره گفت: رشد کمک‌های نیکوکاران در بخش‌های مختلف علیرغم مسائل اقتصادی و تداوم خشکسالی نشان از طبع بلند مردم فارس دارد.
کد خبر: ۵۷۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 12 March 2018

تابناک فارس به نقل از روزنامه از اطلاعات:محمد بذرافشان با اشاره به این که حجم صدقات پرداختی مردم فارس سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال بوده و امسال امید است به بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال برسد، افزود: این نهاد ۳۵۰ هزار نفر زیر پوشش دارد که اگر عدد صدقات جمع‌آوری شده به این تعداد و کل سال تقسیم شود سهم هر مددجو فقط ۳۵ هزار ریال برای هر ماه خواهد بود.
وی حجم زکات جمع‌آوری شده در فارس در ۱۱ ماه گذشته را ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این رقم نسبت به سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال افزایش داشته است و شهرهای شیراز، مرودشت و کازرون بیشترین پرداختی را داشتند.
مدیرکل کمیته امداد فارس با تأکید بر این که ۶۰ درصد از کل زکات جمع‌آوری شده به سفره فقرا و ۴۰ درصد آن به خدمات عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد؛ گفت: زکات پرداختی در زمینه‌های ساخت و بهسازی مسکن، درمان، جهیزیه، معیشت و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.
وی با اشاره به این که در ۱۱ ماه گذشته ۹۶۹۱ فرصت شغلی با اعتبار ۱۷۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد در فارس ایجاد شده است، گفت: امسال در زمینه تسهیلات کارگشایی ۱۲ هزار و ۶۲۵ فقره تسهیلات به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
بذرافشان با بیان این که اقدامات کمیته امداد در زمینه‌ی اشتغال باعث استقلال ۵۰۰۰ خانواده در فارس شده است، تأکید کرد: این به آن معنا نیست که روند فقر متوقف شده است بلکه شرایط اقتصادی و وضع معیشت مردم خصوصا بحث خشکسالی و تبعات آن مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به مباحث فرهنگی نیز گفت: امسال ۱۱ هزار نفر از فرزندان امداد در مباحث قرآنی فعال شده و ۶۰۰ نفر از این افراد حافظ یک جزء قرآن و بیشتر شده‌اند. مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: امسال ۵۸۰۰ نفر از مددجویان فارس در قالب اردوهای احمدی و محمدی به شیراز سفر کردند همچنین در حوزه درمان نیز در ۱۱ ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت مستقیم، ۴۰ میلیارد ریال پرداخت بیمه تکمیلی، ۳۵ میلیارد ریال در بحث تغذیه کودکان زیر ۶ سال و ۱۲۵ میلیارد ریال نیز حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شده است.
وی همچنین از اجرای بیش از ۳۴۰۰ فعالیت در بخش مسکن مددجویان در فارس خبر داد و گفت: سال آینده برنامه‌هایی در سه ضلع مثلث مسکن، اشتغال و ازدواج اجرایی خواهد شد. بذرافشان در خاتمه به برگزاری جشن نیکوکاری در فارس اشاره کردو گفت: امسال بیش ۷۰۰ هزار پاکت دانش‌آموزی و ۱۰۰ هزار پاکت دانشجویی در فارس توزیع شده است که محل مصرف کمک‌های جمع‌آوری شده، دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند خواهد بود همچنین همزمان با برگزاری جشن نیکوکاری ۲۹۳ پایگاه ثابت، ۱۱۳ پایگاه بسیج و ۱۹۱ پایگاه مراکز نیکوکاری و ۵۰ پایگاه ثابت ویژه در فارس راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار