پدران نقش غیر قابل انکاری در سلامت نوزادان خود دارند و حمایت عاطفی آنها می‌تواند مانع از ابتلای نوزاد به بسیاری از بیماری‌ها شود.
کد خبر: ۵۷۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 10 March 2018

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند، نوزادانی که در زمان تولد به پدرخود شباهت دارند از سلامت بیشتری به نسبت سایرنوزادان برخودار هستند و کمتر به بیماری هایی چون آسم و آلرژی یا بستری در بیمارستان نیاز دارند.

نوزاد از پدر ومادر کد‌های ژنتیکی مختلفی را دریافت می‌کند، اما نوزادانی که به پدران خود شبیه‌تر هستند از سلامت بیشتری برخوردارند.

شباهت نوزاد به پدر نشان دهنده سلامت او است

همچنین نوزادانی که با پدران خود زندگی نمی‌کنند بیشتراز سایر نوزادان احتمال دارد دچار بیماری شوند، کارشناسان اعتقاد دارند اعتماد به نفس پدران زمانی که نوزاد را در آغوش می‌گیرند سبب می‌شود تا نوعی ارتباط ژنتیکی بین آنها و فرزند برقرار شود که درنهایت به افزایش سلامت جسمی و روحی نوزاد و کاهش ابتلا به بیماری‌های مختلف منجر می‌شود.


پژوهش درباره نقش پدران در حفظ سلامت جسمی و روحی نوزادان به وسیله دانشمندان دانشگاه (Binghamton) در نیویورک آمریکا به دست آمده است.

کارشناسان اعتقاد دارند باید کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای پدران در دوران بارداری مادران برگزارشود تا نقش بیشتری در نگهداری از نوزاد درآینده داشته باشند.

حمایت پدر و قرارگرفتن نوزاد درآغوش او می‌تواند سبب جلوگیری از بروز استرس و التهاب درنوزاد و کمک به حفظ سلامت او شود.

منبع:Dailymail

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار