مشاور رئيس جمهور در امور نوسازی بافت فرسوده گفت: مسئولان شهرداری باید از سپردن امور ساخت و ساز به دست افراد غیرمتخصص جلوگیری کنند.
کد خبر: ۵۷۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 10 March 2018

اکبرترکان مشاور رئيس جمهور در امور نوسازی بافت فرسوده با بيان اينکه بسياری از معضلات موجود در عرصه ساختمان سازی مربوط به دخالت افراد غير متخصص است، گفت: مسئولان شهرداری ها بايد از ورود افراد با مشاغل غير مرتبط به عرصه ساختمان سازی جلوگيری کنند.

ترکان با تاکيد بر اينکه هر کسی با هر تخصصی نمی تواند ساختمان سازی کند، گفت: بسياری از مردم همه دارايی و پس انداز خود را برای خريد مسکن هزينه می کنند و اين انصاف نيست که به دليل نظارت نداشتن صحيح در اين زمينه تمام دارايی يک خانواده صرف خريد خانه های نا ایمن شود.

وی گفت: برخی ساختمان ها چه به صورت عمد و چه غير عمد استاندارهای لازم را ندارند و علت اصلی اين امر نبود نظارت دقيق و کافی در اين زمينه است .

 مشاور رئيس جمهور در امور نوسازی بافت فرسوده  با تاکيد بر لزوم رعايت مقررات ملی ساختمان گفت: تقریبا علت اصلی  تخريب همه ساختمانها رعايت نکردن اصول و مقررات ملی ساختمان است.

ترکان با بيان اينکه طبق بررسی های به عمل آمده در زلزله سرپل ذهاب علت تخريب ساختمان ها نداشتن اتصالات و جوشکاری های استاندارد بوده است، گفت: در اين زلزله 7 و نيم ريشتری، همه سازه هايی که اتصالات استاندارد داشتند و بر اساس مقررات ملی ساختمان احداث شده بودند، هيچ آسیبی نديدند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار