پرونده بازماندگان باند مخوف دیوار چین که از خریداران طلای عمده در بازار تهران سرقت می‌کردند با طرح شش شکایت دیگر قطورتر شد.
کد خبر: ۵۷۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 10 March 2018

رسیدگی به این پرونده از خردادماه امسال همزمان با شکایت مرد طلافروشی که از شهرستان نقده آذربایجان برای خرید طلا به تهران آمده بود از سوی کارآگاهان پلیس‌آگاهیبه جریان افتاد.


آن روز مرد طلافروش و دوستش پس از خرید حدود یک‌کیلو و ۲۰۰‌گرم طلا از طلافروشی در بازار تهران با تاکسی راهی ترمینال شدند که در مرکز شهر چند سارق خشن پس از پنچر کردن لاستیک خودروی تاکسی، طلاهای آنها را سرقت کردند و از محل گریختند.


شاکی در توضیح ماجرا گفت: من مغازه طلافروشی در شهرستان نقده دارم. امروز صبح همراه دوستم برای خرید طلا به تهران آمدیم. پس از خرید طلاها را داخل کمربندم جاسازی کردم و با تاکسی راهی ترمینال شدیم تا به شهرستان برویم. داخل تاکسی علاوه بر ما زن جوانی هم به عنوان مسافر سوار بود. پس از طی مسافتی راننده کنار خیابان توقف کرد و مدعی شد که لاستیک خودرواش پنچر شده است. راننده در حال تعویض لاستیک خودرو بود که چهار مرد نقابدار موتورسوار به راننده حمله کردند و پس از کتک کاری به سراغ من آمدند و تمامی طلاهایی که داخل کمربندم جاسازی کرده بودم به زور از من گرفتند. ابتدا در مقابل آنها مقاومت کردم اما آنها با چاقو مرا زخمی کردند و من هم طلاها را به آنها دادم.


با طرح این شکایت پرونده برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.


در حالی که کارآگاهان از سارقان هیچ ردی پیدا نکرده بودند با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت باند زورگیران موتورسوار با همین شیوه از طلافروشان شهرستانی که برای خرید به تهران آمده بودند سرقت کرده‌اند.


همچنین مشخص شد این باند که چند عضو دارد ابتدا با زاغزنی در حوالی بازار تهران طعمه‌های خود را تحت نظر گرفته و در فرصت مناسب در حالی که نقاب به صورت دارند یا با شیوه پنچر کردن لاستیک خودرو یا به شیوه خفه کنی به طعمه‌های خود حمله کرده و پس از زخمی کردن آنها تمامی طلاهای آنها را سرقت می‌کنند.


در چنین شرایطی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد، مأموران دست به تحقیقات تخصصی زدند و دریافتند سردسته این باند که از بازماندگان اعضای باندی معروف به دیوار چین است که چند سال قبل پس از سرقت و زورگیری‌های زیاد از خریداران طلا و دلار مأموران موفق شدند آنها را دستگیر کنند. سردسته این باند مخوف پس از محاکمه اعدام شد، اما بقیه اعضای آن به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. همچنین مشخص شد این متهم سابقه‌دار همراه تعدادی از اعضای باند دیوار چین که با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شده بودند باند جدیدی را تشکیل داده و دست به سرقت‌های سریالی از طلافروشانی که برای خرید به تهران می‌آیند، می‌زنند.


بدین ترتیب مأموران پس از شناسایی اعضای باند متهمان را یکی‌یکی که هفت‌مرد و یک زن بودند در مخفیگاهشان دستگیر کردند. متهمان ابتدا در بازجویی‌ها به یک فقره سرقت اعتراف کردند، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شدند به سرقت از شش‌مرد طلافروش اعتراف کردند.


همزمان با ادامه تحقیقات از متهمان، شش‌شاکی دیگر هم به اداره پلیس رفتند و از باند سارقان خشن شکایت کردند. بدین ترتیب مشخص شد سارقان از ۱۲‌مرد طلافروش سرقت کرده‌اند.


یکی از متهمان گفت: پس از اینکه وثیقه گذاشتیم و به صورت موقت از زندان آزاد شدیم باند جدیدی را تشکیل دادیم. هر یک از اعضای باند وظیفه‌ای داشت. معمولاً دو نفر از ما در بازار تهران و اطراف طلافروشی‌ها، افرادی را که از شهرستان برای خرید طلا به تهران آمده‌بودند زیر نظر می‌گرفتیم و پس از اینکه خرید می‌کرد محل جاسازی طلاها را به دیگر اعضای باند اطلاع می‌دادیم. سپس به صورت چهار یا شش‌نفره با دو یا سه موتورسیکلت در حالی که نقاب به صورت داشتیم آنها را تعقیب می‌کردیم و در فرصت مناسب با تهدید چاقو طلاهای آنها را سرقت می‌کردیم.


وی در ادامه به سرقت از ۱۲‌نفر و سرقت حدود ۳۰‌کیلو طلا اعتراف کرد.

منبع: روزنامه جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار