معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 (شهرری) از آغاز طرح دانش آموزان دوچرخه سوار در این منطقه با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش ترافیک با حضور قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 07 March 2018

سید ابوذر ریاضی اظهار کرد: طرح دانش آموزان دوچرخه سوار در قالب حرکت گروهی دانش آموزان در مسیرهای مدرسه تا خانه و بالعکس از دبیرستان پسرانه شهید بهشتی آغاز شده است و امیدواریم با دریافت بازخورد مثبت آن، این طرح را در دیگر مدارس نیز اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه پیش از این آموزش های لازم به دانش آموزان ارائه شده است، افزود: دانش آموزان دوچرخه سوار با قوانین دوچرخه سواری گروهی آشنا شدند و به وسایل ایمنی نیز مجهز هستند.
وی ادامه داد: بخشی از محوطه مدرسه به پارک دوچرخه اختصاص یافته و دوچرخه بند در محل پارکینگ دوچرخه ها نصب شده است.
معاون شهردار منطقه 20 ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در بین دانش آموزان را مهم برشمرد و گفت: در صورتی که این طرح در تمامی مدارس اجرا شود شاهد کاهش حجم ترافیک در زمان های ابتدای صبح و زمان تعطیلی مدارس خواهیم بود.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ حمل و نقل پاک به ویژه در بین دانش آموزان افزود: آمادگی لازم برای آموزش های تخصصی حمل و نقل پاک در مدیریت شهری منطقه 20 وجود دارد و شهروندان علاقه مند برای دریافت این امکان رایگان می توانند به بوستان ترافیک واقع در خیابان سلمان فارسی مراجعه کنند.
وی به اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم برای ترویج استفاده از حمل و نقل پاک نیز اشاره کرد و یادآور شد: به تازگی در مترو شهرری نیز محلی برای پارک دوچرخه اختصاص یافته است و شهروندانی که مایل به استفاده از این وسیله هستند می توانند به راحتی دوچرخه را در این محل قرار دهند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار