تاکنون نام ۵ سریال به عنوان گزینه‌های مجموعه‌های نوروز ۹۷ مطرح شده است اما طبق روال چند سال اخیر تا آخرین لحظات مشخص نیست کدا‌م مجموعه‌ها روی آنتن می‌روند.
کد خبر: ۵۷۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 04 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛

هر سال با نزدیک شدن به ایام نوروز و حتی ماه‌ها قبل از اینکه مردم درگیر هیاهوی شب عید شوند، سریال‌هایی که قرار است در سال جدید و ایام نوروز از تلویزیون پخش شوند به بحثی داغ میان مردم تبدیل می‌شود.

تلویزیون در چند سال اخیر در تولید و پخش سریال‌های مناسبتی نوروز همچون سایر تولیداتش چندان پرقدرت عمل نکرده بود اما امسال بعد از چند سال کم رمقی به نظر می‌رسد شبکه‌های مختلف تلویزیون نوروزی پر شور و حال را برای مخاطبان رقم بزنند. در واقع با توجه به برنامه ریزی که از چند ماه قبل برای ایام عید 97 شده است می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که برنامه‌ها و سریال‌های مفرح و متنوعی در انتظار بیننده‌های شبکه‌های این رسانه است.

به رسم هر سال و با توجه به حال و هوای عید و سال نو مضمون، فضا و حال و هوای بیشتر مجموعه‌های تلویزیونی که برای پخش در ایام نوروز درنظر گرفته شده‌اند طنز هستند اما با این وجود هنوز هیچ کدام از شبکه‌های به طور قطعی نام سریال نوروزی خودشان را اعلام نکرده‌اند و امسال هم طبق روال سال‌های گذشته باید تا آخرین روزهای اسفند ماه منتظر بمانیم تا تکلیف سریال‌هایی که می‌خواهند ایام عید را برای مخاطبان تلوزیون شیرین‌تر و لذتبخش‌تر کنند مشخص شود. در این گزارش گزینه‌های احتمالی (بخوتنید قطعی‌تر) نوروزی را معرفی کردیم.

«پایتخت ٥»/ سیروس مقدم/ شبکه یک

حالا دیگر بعد از پخش چهار فصل از یک سریال پرطرفدار شاید چندان نیازی به معرفی آن نباشد چون بیشتر مخاطبان تلویزیون و سریال «پایتخت» در آستانه پخش فصل پنجم از جزئیات آن تا حدودی باخبرند.

سیروس مقدم کارگردان نام آشنای تلویزیون که نوروز سال گذشته سریال «علی‌البدل» را برای تلویزیون ساخت امسال با «پایتخت 5» مهمان خانه‌ها می‌شود. ساخته شدن 5 فصل از یک سریال رکوردی است که تا به حال در اختیار مقدم و گروهش قرار گرفته و حتی شاید با توجه به استقبتل مخاطبان از سریال «پایتخت» ادامه نیز پیدا کند.

 تصویربرداری این سریال در اردیبهشت امسال آغاز شد و در اوایل مهر ماه به پایان رسید. «پایتخت 5» همچون چند فصل دیگرش در استان مازندران کلید خورد و تصویربرداری‌اش در ادامه در تهران و کشور ترکیه ادامه پیدا کرد.

سازمان سینمایی اوج که حضوری نسبتا پررنگ در جشنواره فیلم فجر امسال داشت، سرمایه‌گذاری فصل پنجم این مجموعه را برعهده داشته و شاید به همین دلیل هم هست که داعش سر از قصه این سریال درآورده است.

همچنین بازیگران اصلی این سریال تغییری پیدا نکرده‌اند و همچون فصل‌های پیشین شاهد نقش‌آفرینی محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، سارا و نیکا فرقانی اصل و ... مقابل دوربین سیروس مقدم هستیم.

پخش فصل پنجم سریال «پایتخت» که درصد زیادی از مراحل فنی‌اش را هم پشت سر گذاشته است تا حدود زیادی از شبکه یک قطعی شده است.

تعطیلات رویایی/ علیرضا امینی/ شبکه دو

علیرضا امینی که آخرین سریالش به اسم «میلیاردر» را برای تلویزیون در سال 91 کارگردانی کرد امسال اقدام به ساخت مجموعه‌ای مناسبتی برای شبکه دو کرد. «تعطیلات رویایی» که پیش از این و در ابتدای ساخت «افتاده‌ها» نام داشت و تصویربرداری‌اش از شیراز آغاز شد نام جدیدترین اثر امینی است که پیشتر تله‌فیلم‌های زیادی را هم برای تلویزیون ساخته و دو فیلم سینمایی « من دیوانه نیستم» را هم در نوبت اکران دارد.

امینی و گروه سازنده سریالش این روزها همچنان مشغول کارند تا این مجموعه طنز را برای پخش در ایام نوروز 97 آماده کنند تا شبکه دو نیز همانند سایر شبکه‌ها امسال با دست پر میزبان مخاطبانش در تعطیلات عید باشد.

علی صادقی، لاله اسکندری، علی اوجی، رضا یزدانی، خواننده پاپ-راک، خاطره حاتمی، سولماز آقمقانی، مریم معصومی، فاطمه هاشمی، فرهاد بشارتی، ارسلان قاسمی، ژاله درستکار، مهدی افشار، مرتضی علی آبادی، محمدرضا شریفی نیا، محمود عزیزی، افسانه بایگان و افسر اسدی از بازیگران این سریال طنز هستند که به نظر می‌رسد حال و هوایش با نوروز همخوانی زیادی دارد.

در خلاصه داستان این سریال 15 قسمتی که در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه شده، آمده است: «تعطیلات رویایی» داستان دو برادر است که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیت‌هایی رسیده‌اند و در ایام نوروز با خانواده‌هایشان در مهمانسرایی در مشهد اقامت می‌کنند که با ورود یک مسافر خارجی حوادث جالب و شیرینی برایشان رقم می‌خورد. برادر کوچکتر از وضعیت مالی بهتری برخوردار می باشد. برادر کوچکتر که وضعیت مالی خوبی دارد، سال گذشته خانواده برادر خود را به ترکیه دعوت کرده و امسال برادر بزرگتر که یک معلم بازنشسته می باشد قصد دعوت خانواده برادر خود به جزیره کیش را دارد که همین تصمیم داستان‌های جالبی را در قصه رقم می‌زند.

«دیوار به دیوار 2»/ سامان مقدم/ شبکه سه

بعد از ساخت سریال «دیوار به دیوار» و استقبال خوبی که از این مجموعه پربازیگر شد گروه سازنده آن تصمیم گرفتند تا فصل جدید این مجموعه را جلوی دوربین ببرند و چه زمانی هم بهتر از پخش آن در ایام نوروز.

سامان مقدم که در سینما با ساخت «نهنگ عنبر 1 و 2» توانسته نام خود را به عنوان کارگردانی که مخاطب را می‌شناسند به ثبت برساند «دیوار به دیوار 2» را ساخته و به نظر می‌رسد با شناختی که او از مخاطب و دنیای به روزش دارد فصل دوم آن هم بتواند با اقبال خوبی از سوی بیننده‌های تلویزیون رو به رو شود.

رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، یاسمینا باهر، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی، مهوش وقاری، امیر مهدی ژوله و ...از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

مهمترین تفاوت فصل دوم این سریال با سری پیشین آن دنباله‌دار بودن قصه آن است، در واقع برخلاف فصل اول که در هر قسمت قصه‌ای مجزا رقم می‌خورد و دنبال می‌شد در فصل دوم داستان‌های دنباله‌دار اتفاق می‌افتد.

فصل اول این سریال که نوروز سال گذشته از تلویزیون پخش شد  داستان پنج خانواده را روایت می‌کرد که به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این پنج خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز، بنا به اتفاقی، مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند. این خانواده‌ها همگی واحدهای آپارتمانی را پیش خرید کردند و وقتی مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند چون جایی برای سکونت ندارند از مشیری که سازنده خانه‌ها بوده می‌خواهند تا خانه خود را در اختیار این افراد قرار دهند و او هم با توجه به درخواست قاضی موافقت می‌کند و...

«آرماندو»/ احسان عبدی‌پور/ شبکه سه

شبکه سه ظاهرا امسال تا لحظات آخر بر سر دوراهی پخش دو سریالش قرار دارد. چون برخلاف سایر شبکه‌ها که یک گزینه برای پخش در ایان نوروز دارند این شبکه دو سریال را همزمان به عنوان گزینه‌های پخش نوروزی‌اش اعلام کرده است. علاوه بر «دیوار به دیوار 2» سریال «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی‌پور نیز به عنوان گزینه نوروزی شبکه سه سیما اعلام شده است.

نام احسان عبدی‌پور را پیش از این بیشتر در سینما و با فیلم‌های «تنهای تنهای تنها» و این اواخر «تیک‌آف» شنیده بودیم اما او امسال تصمیم گرفته تا شانس خودش را در تلویزیون هم بیازماید و به همین دلیل در اولین قدم سراغ ساخت مجموعه‌ای مناسبتی برای نوروز رفته است.

با توجه به ترکیب بازیگران «آرماندو» به نظر می‌رسد که این سریال هم حال و هوایی طنز دارد و بنابراین پخشش در ایان نوروز چندان بی‌مناسبت هم نیست. حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، الیکا عبدالرزاقى، علیرضا استادى، على مسعودى، سحر ولدبیگى، على اوجى، فریبا طالبى، مجید پتکى، شهربانو موسوی از بازیگران «آرماندو» هستند که در خلاصه داستانش آمده است: آرمان پسر خوش دل و مهربانی است که تلاش می‌کند مشکلات خواهر و فرزندان خواهرش را برطرف کند، او در این  مسیر درگیر موقعیت‌هایی جذاب و نفس‌گیر می‌شود.

«هیات مدیره»/ مازیار میری/ شبکه پنج

نوروز امسال حتی شبکه پنج سیما نیز که مدتی است کمتر به پخش آثار تازه‌ تولید می‌پردازد سریالی جدید را در جدول پخشش قرار داده تا تلویزیون تمام و کمال به استقبال سال جدید برود و سال نو این نوید تغییراتی تازه را به مخاطباتش بدهد.

شبکه 5 سریال «هیات مدیره» به کارگردانی مازیار میری که در سال های اخیر در سینما بیشتر متمرکز بود را به عنوان گزینه نوروزی‌اش اعلام کرده. سریالی که قرار است در صد قسمت ساخته شود  اما 15 قسمت آن برای پخش در ایام نوروز 97 درنظر گرفته شده است.

داستان این سریال در رابطه با اتفاقات یک آپارتمان است که هیات مدیره‌اش را گروهی از اعضای خانم آپارتمان تشکیل داده‌اند و اصلاحاتی در امور ایجاد می‌کنند.

 ثریا قاسمی، مریم امیرجلالی، حدیث میرامینی، زهرا داوودنژاد، احسان کرمی و لیلی رشیدی بازیگران این سریال هستند که با توجه به بازیگران و داستانش به نظر فضایی زنانه دارد و از همین منظر هم می‌توان آن را مجموعه‌ای متفاوت دانست.

بحث داغ کلاه قرمزی

جدای از سریال‌های داستانی که شبکه‌های یک، دو، سه و پنج برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته‌‌اند همه ساله با نزدیک شذن به ایام عید حرف و حدیث درباره پخش مجموعه محبوب  و پرطرفدار «کلاه قرمزی» هم شنیده و گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره مطرح می‌شود. سال گذشته به دلیل اختلافاتی که میان سازندگان این مجموعه و مدیران تلویزیون به وجود آمد و نتیجه‌اش هم مشخص نشد پخش این سریال از تلویزیون منتفی شد اما امسال با آغاز مطرح شدن نام سریال‌های نوروزی دوباره حرف از پخش «کلاه قرمزی» نیز به میان آمد. اما تا این لحظه پخش یا عدم پخش این سریال خاطره انگیز و محبوب به هیچ قطعیتی نرسیده است.

 

 

//خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار