رئیس شورای شهر تهران:
رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم صیانت از باغات و حفظ درختان را بر خود واجب می‌داند و به جای هر درخت قطع شده باید نهالی نو بکاریم.
کد خبر: ۵۷۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 04 March 2018

جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود/ به جای هر درخت قطع شده یک نهال بکاریم

محسن هاشمی در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت:‌ این هفته به عنوان هفته زن و درختکاری نامگذاری شده البته این نامگذاری بی‌مسما هم نیست.

وی ادامه داد: در مورد زنان وحی‌های زیادی انجام می‌شود و شاخص‌ها و قوانین زیادی در این خصوص مطرح شده است.

هاشمی گفت:‌ شاخص توسعه انسانی بر اساس جنسیت مطرح شده است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در کشور ما نیز منشور زنان نوشته شده است و گروهی نیز نگاه افراطی و تفریطی به این موضوع نشان داده‌اند و امیدواریم این نگاه‌ها به صورتی از جامعه رفع شود.

هاشمی افزود: هفته درختکاری نیز بسیار مهم است و در شرایط فعلی درخت برای شهر تهران مفهوم حیاتی دارد.تهران به عنوان یک منطقه سرسبز و پوشیده از درخت شناخته می‌شد ولی در دهه‌های اخیر بخش قابل توجهی از باغات شهر تهران تخریب شد و مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرد و برج‌ها جایگزین باغات شدند که همین موضوع نیز برای شهر مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی افزود: درختان ریشه‌کن شدند تا ساختمان‌ها ساخته شود و همین موضوع برای تمامی آحاد جامعه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: حتی آنهایی که در باغات ساخت و سازهایی داشتند از کار خود پشیمان هستند. در حال حاضر پارک‌های جنگلی را برای شهر تهران ساخته‌اند که این پارک‌ها جای باغات تهران را نمی‌گیرد و امیدواریم بتوانیم راه‌حل‌های مناسبی برای حفظ فضای سبز شهر تهران داشته باشیم.

وی افزود: مقامات ارشد کشور از جمله مقام معظم رهبری نیز بارها صیانت از فضای سبز و درختان را مطرح کرده‌اند و اهمیت ویژه‌ای به این موضوع داده‌اند و از مسئولین خواستند که در این خصوص غفلت نکنند ولی باز هم قوانین موجود رعایت نمی‌شود.

هاشمی گفت:‌ شورای پنجم بر خود واجب می‌داند در صیانت از باغات مقابله کند و درختان را حفظ و صیانت کند و به جای هر درخت قطع شده نهالی نو بکاریم.

وی تأکید کرد: جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار