رئیس شورای شهر تهران گفت :بعد از ۱۶سال، یعنی بعد از سال 80 که بنا بود مخازن اضطراری آب در سطح شهر تهران ایجاد شود، فقط دو منبع داریم.
کد خبر: ۵۷۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 28 February 2018

محسن هاشمی در مراسم افتتاح پروژه «ایستگاه توزیع آب شرب در شرایط اضطراری» گفت: باید در زمان بروز حادثه، آب شرب مردم را در روزهای اولیه تهیه کنیم و در پازل مدیریت بحران به خوبی جا داده شود. در زمان‌هایی که حادثه داریم خیلی از مسایل سریع مطرح می‌شود و به همان سرعت فراموش می‌شود.

وی افزود: بعد از ۱۶سال، یعنی بعد از سال 80که بنا بود مخازن اضطراری آب در سطح شهر تهران ایجاد شود فقط دو منبع داریم. در همه شهرها جزیره‌ایی تصمیم‌گیری می‌شود و خبری از مدیریت یکپارچه نیست. وقتی در زمان اجرا و تحویل پروژه‌ای دچار خسران و عقب‌ماندگی می‌شویم و به نتیجه نمی‌رسد به اعتماد مردم صدمه زیادی وارد می‌شود. 

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: شهرداری تهران در شرکت آبفا سهام دارد و باید آقای نجفی از جایگاه مدیریتی خود برای ایجاد این مخازن استفاده کند. البته مشکلات ما فقط مخزن اب نیست ما در حوزه برق و خطوط گازرسانی هم مشکل داریم. وقتی در حین انجام پروژه مشکل داریم چه برسد به زمان وقوع زلزله.

هاشمی تاکید کرد: لازم است تمام اجزای مدیریت شهری در یک مدیریت یکپارچه باهمدیگر همکاری کنند. مسوولیت‌های شهری 26مورد را شامل می‌شود که فقط 3مورد آن در دست شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب تهران که با پیگیری آیت الله هاشمی رفسنجانی و استفاده از منابع و کمکهای بین المللی آغاز شد، گفت: امروزه به ثمر نشسته ودر حال تکمیل است اما چرخه های قبلی وبعدی آن ، نیاز به توجه ویژه دارد.اتلاف منابع در شبکه آبرسانی شهر، قابل توجه است و در صرفه جویی آب از الویت های بالا بشمار می آید.

وی اظهار داشت : احداث تصفیه خانه های مدرن که با فن آوری نانو، اقدام به گرفتن سختی آب و امکان استفاده فاضلاب وآبهای سطحی در کشاورزی و سایر مصارف صنعتی را فراهم می کنند نیز باید مورد توجه واقع شده و بتدریج بخشهای بیشتری از آب مصرفی شهر را به چرخ آب بازگرداند.

هاشمی گفت: باید از افراد مرفه که به تعبیر بعضی ار روزنامه‌های افراطی، مرفهین بی‌درد هستند هزینه مصارف آبشان که غیرمنصفانه و زیاد است گرفته شود. باید آن‌ها هزینه مصرف آب خود را بدهند تا به مستضعفان فشار نیاید.30 درصد پرت آب در شبکه داریم که از مصرف بی رویه بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار