استاندار تهران در کارگروه اقتصادی بیستمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در رباط کریم گفت: برنامه ریزی دقیق سبب رشد و توسعه صنعت درشهرک های رباط کریم می شود.
کد خبر: ۵۷۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 28 February 2018

محمد حسین مقیمی، صبح چهارشنبه با حضور در شهرستان رباط کریم و در یازدهمین سفر شهرستانی خود با حضور در کارگروه اقتصادی بیستمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی این شهرستان با اشاره به مزیت این شهرستان در بخش صنعت، اظهار داشت: پیش بینی ما این است که این شهرستان همانند سال های قبل با افزایش نرخ جمعیت روبرو است و باید برای ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان برنامه ریزی کنیم.

مقیمی افزود: رباط کریم از حیث رشد جمعیتی شهرستانی خاص در استان است و با حساسیت ویژه ای به بررسی و برنامه ریزی برای رصد این شهرستان خواهیم پرداخت.

وی در ادامه تصمیمات اتخاذ شده برای رباط کریم را راهبردی و کلان توصیف کرد و گفت: مصوبات این شورا به عنوان سند راهبردی و توسعه شهرستان تلقی می شوند و باید تمام مشکلات و چالش های این شهرستان از صدر تا ذیل مورد کنکاش قرار گیرند.

استاندار تهران رشد و افزایش جمعیت در این شهرستان را فرصتی استثنایی برای افزایش ظرفیت های این شهرستان در بخش صنعت ارزیابی کرد و افزود: تنها در این شهرستان شهرک صنعتی اعم از دولتی و خصوصی وجود دارد و باید با برنامه ریزی های دقیق به رشد و توسعه صنعت در این شهرک ها کمک کنیم.

مقیمی در ادامه به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در رباط کریم پرداخت و بیان داشت: مرتفع شدن این مشکلات از اولویت های این شورا است با صحبت های کارشناسی مطرح شده در کار گروه اقتصادی مقرر شد تا مشکلات مربوط به تأمین آب، ایجادتصفیه خانه صنعتی و توسعه  شهرک صنعتی نصیر آباد از محل اعتبارات مربوط به شرکت شهرک های صنعتی مرتفع شوند.

وی از احداث پست برق ٦٢ولتی در شهرک صنعتی پرند در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توافقات به عمل آمده با شرکت عمران شهر جدید پرند ،مقرر شد تا زمین ایجاد پست برق ٢٣٠ولت در شهرک صنعتی پرند تأسیس شود و عملیات اجرایی احداث این پست برق از اوایل سال جدید آغاز خواهد شد. 

مقیمی در ادامه خواستار تعیین تکلیف آب رایگان مورد نیاز شهرداری رباط کریم و سایر دستگاه ها شد و تأکید کرد: شرکت آب منطقه ای پانزده روز فرصت دارد تا این مورد را تعیین تکلیف کند.

وی همچنین از پیگیری این موضوع توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خبر داد و افزود: اگر به شهرداری رباط کریم مجوز استفاده از ١٠٠لیتر آب رایگان داده شده است این دستور باید اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار تهران با اشاره به خبر تکمیل تصفیه خانه شهر پرند گفت: عملیات اجرایی ساخت مودول دوم تصفیه خانه شهر پرند در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار