عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گروهی از دراویش داعشی مسلک به «موساد» و «سیا» وابسته است.
کد خبر: ۵۷۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 27 February 2018

ابوالفضل حسن بیگی ، با اشاره به حادثه هفته گذشته خیابان پاسداران و با تاکید بر اینکه در این رابطه باید واقعیت ها به مردم گفته شود، اظهار داشت: مردم باید به خوبی از این جنایت مطلع شوند و بدانند که این جماعت چه وضعیتی دارند.

وی افزود: افراد موسوم به دراویش در حال حاضر به سه دسته تقسیم می شوند؛ گروهی که زیر نظر نورعلی تابنده هستند، از گذشته بوده اند و همان مسلک پدر و برادر تابنده را دارند و عقیدتا هم با نظام جمهوری اسلامی زاویه ای ندارند و نظرشان بر این است که اقداماتی که انجام می دهند، طبق قانون است و تلاششان هم این است که اعلام کنند، گروهی از آنها جدا شده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: گروه دومی که الان تشکیل شده و به نوعی تجزیه شده مجموعه دراویش است، گروهی است که در قم، شیراز و بروجرد حضور دارند و آنها اصولا نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را قبول ندارند و سرسپردگی آنها به آمریکا و صهیونیست ها مشخص است و خودشان در جاهای مختلف این را اذعان داشته اند.

تلاش گروهی از «دراویش تجزیه شده» برای جنگ مسلحانه

حسن بیگی افزود: گروه سومی هم که از این گروه دوم تندروتر هستند، جدیدا ایجاد شده اند و به جنگ مسلحانه معتقدند؛ به همین دلیل هم سلاح تهیه کرده اند و در جاهای مختلف تلاش می کنند تا از سلاح استفاده کنند و در چند مرحله نیز اقداماتی به صورت خاموش و کوچک انجام داده اند، اما بعد از حماسه ۲۲ بهمن به شدت ناراحت و نگران شده اند و به هر ترتیب تلاش می کنند تا به دو هدف برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این دو هدف گروه مذکور عنوان کرد: نخستین هدفشان این بوده است که مانند جریان آشوب های دی ماه که با سوءاستفاده از مطالبات اقتصادی مردم شکل گرفت، دست به کشته سازی بزنند و بدینوسیله با استفاده از اهرم هایی مانند شورای امنیت و موضوع حقوق بشر، تحریم های سنگینی را برای جمهوری اسلامی بتراشند که این تیرشان به سنگ خورد.

وی ادامه داد: دومین هدفشان هم که مربوط به مقطع فعلی است، این است که با توجه به خنثی شدن حرکت قبلی، آمریکایی ها را وارد میدان کنند تا آنها در سازمان ملل مباحثی را مطرح و جمهوری اسلامی را محکوم کنند.

حسن بیگی گفت: در جریان حادثه خیابان پاسداران نیز گروه تابنده حضور داشتند اما در مجموع اعلام کردند که ما نیاز به حفاظت از خودمان نداریم و البته با دستگاه های امنیتی و انتظامی هم همکاری کردند، اما گروهی که دست به تخریب و کشتار زدند، گروهی هستند که از دل همین ها تجزیه شده اند، به نحوی که با حمله به منازل مردم دست به تخریب زده اند و حتی اثاثیه منزل یک پیرزن بی دفاع را به خیابان ریختند تا خیابان را ببندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف آنها این بوده است که با ایجاد سلسله اغتشاشات و ناآرامی ها، مردم را ناراضی کنند.

وی با بیان اینکه در جریان خشونت و وحشی گری این گروه در خیابان پاسداران، علاوه بر ۴ شهید، حدود ۱۵ نفر از نیروهای انتظامی و امنیتی به شدت مجروح شدند، اظهار داشت: در واقع این گروه همان شیوه گروهک تروریستی داعش را دنبال می کنند و با نفوذ در بین مردم، به بهانه دفاع از یک اقلیت مذهبی اقدامات خاص خودشان را پیش می برند.

با گروه های داعشی مسلک، قاطعانه و بدون مماشات برخورد شود

حسن بیگی تاکید کرد: قوه قضائیه و نیروی انتظامی و عموم دستگاه های امنیتی باید با تمام توان با این گروه ها برخورد کنند و مهمتر اینکه ماهیت و پشت پرده آنها را به مردم معرفی کنند؛ حتی پیشنهاد ما به قوه قضائیه این است که جزئیات جرایم این ها را در تلویزیون برای مردم بازگو کنند و مماشات نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به ماهیت خطرناک این گروه داعشی مسلک و وابسته به موساد و سیا، قوای سه گانه مخصوصا قوه قضائیه و نیز نیروهای امنیتی و انتظامی نباید کوچکترین مماشاتی در برخورد با آنها داشته باشند و اجازه ندهند که وجهه بین المللی جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی درباره برخی شبهات در زمینه ورود بسیج به مقابله با این ناآرامی ها تصریح کرد: خود نیروی انتظامی اعلام کرد که چون حجم آشوب زیاد شد و ما به تنهایی امکان مقابله نداشتیم، مطابق ضوابط قانونی که سپاه پاسداران ضابط قوه قضائیه است، از نزدیکترین پایگاه بسیج کمک گرفتیم تا هم جلوی اغتشاش گرفته شود و هم راه مردم باز شود؛ چرا که این جماعت علاوه بر خیابان پاسداران، چهار خیابان فرعی آن را هم بسته بودند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار