رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرمایه های فرهنگی و اجتماعی ما به حاشیه رفته و نشاط، امید، آرامش، پاکی، همدلی، همنوایی و همبستگی ما کم تر و کم تر شده است.
کد خبر: ۵۷۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 27 February 2018

محمدجواد حق شناس روز سه شنبه در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با موضوع نوروز تاکید کرد: درک این فرصت های شهری، مهمترین بارزه‌ یک نظام مدیریتِ شهری است که عزم تغییر و اصلاح دارد و هر چه این فرصت ها و دریافت آن ها برآمده از فرهنگ زیست مردم و شهروندان شهر باشد، بر احوال و اصلاح رویکرد‌های شهری بیشتر و بیشتر می‌افزاید.
وی گفت: امروز و در فاصله‌ کمتر از یک ماه تا آغاز مهم ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور، قصد دارم از بیم و امیدهای حوزه‌ فرهنگ و جامعه، به عنوان مهم ترین، حساس ترین و در عین حال مظلوم ترین حوزه‌ حیات اجتماعی در جامعه‌ ایران سخن بگویم.
حق شناس با بیان اینکه نوروز پیروز در راه است، افزود: اصیل ترین، کهن ترین و با شکوه ترین میراث فرهنگی مشترک همه ما ایرانیان و تمام فارسی زبانان پیش روی ماست. 
وی افزود: در زمانه ای که به ظاهر مسئله‌ اصلی جامعه‌ ایرانی اقتصاد و معیشت قلمداد می شود، باید گفت که این مسئله به واقع مسئله نیست، بلکه عارضه ای ناشی از مسئله‌ اصلی و فرهنگ است. 
حق شناس گفت: مشکل آنجاست که سرمایه های فرهنگی و اجتماعی ما به حاشیه رفته و نشاط، امید، آرامش، پاکی، همدلی، همنوایی و همبستگی ما کم تر و کم تر شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این شرایط که از یکسو آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان، مسئله را با عارضه اشتباه گرفته اند و حوزه فرهنگ را در حال حاضر به حاشیه رانده اند، این نگرانی افزون تر می شود. 
وی گفت: مدیریت فرهنگی کشور باید از معدود فرصت های ناب خود برای ترمیم و بازسازی مؤلفه های فرهنگی و اجتماعی در کشور استفاده کند. 
حق شناس اظهار کرد: اهمیت استفاده از این فرصت ها به گونه ای است که میزان آن برای سنجش مطلوبیت عملکرد مدیریتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی کافی خواهد بود. 
وی در ادامه نطق خود خاطر نشان کرد: زمانی می توان گفت که مدیریت فرهنگی و اجتماعی درست و دقیق عمل کرده که از فرصت های خود برای ترمیم ساحت به حاشیه رانده شده‌ فرهنگی و اجتماعی، به خوبی استفاده کند. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این راستا، آیین نوروز، چهارشنبه سوری و سیزده به در به عنوان بارزترین نمودهای ایران باستان و مهم ترین فرهنگ ناملموس به جا مانده از تاریخ، که پس از پذیرش اسلام توسط ایرانیان با تایید و حمایت بزرگان دین و مذهب تشیع همچنان پایدار مانده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار