معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: ایجاد 126 هزار فرصت شغلی که تا پایان امسال وعده داده شده بود تحقق یافت.
کد خبر: ۵۷۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 25 February 2018

محمد امامی امین شامگاه شنبه در حاشیه دهمین کارگروه اشتغال استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 975 شغل تا پایان سال جاری در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که سهم و تکلیف استان تهران از این تعداد 126 هزار شغل است.
وی بیان کرد: در حال حاضر این تعداد فرصت شغلی در سطح استان تهران ایجاد شده اما مدیران دستگاههای مربوطه باید حتما این شغل ها را در سامانه رصد ثبت کنند.
معاون استاندار تهران ادامه داد: سامانه رصد به منظور آخرین وضعیت اشتغال در استان های سراسر کشور راه اندازی شده و مدیران باید تمامی اقدامات خود را در زمینه ایجاد شغل در این سامانه ثبت کنند چرا که اگر در این سامانه فرصت شغلی ثبت نشود عملا عملکرد دستگاههای اجرایی در این زمینه دیده نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه با بررسی های انجام شده مشخص شد که مدیران دستگاههای اجرایی به ویژه در بخش کشاورزی، صنعت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فرصت شغلی مناسبی در حوزه های خود ایجاد کردند اما در به ثبت رساندن آن در سامانه رصد ضعیف عمل کردند که امیدواریم در این فرصت باقیمانده تا پایان سال نسبت به انجام این اقدام اهتمام بورزند.
امامی امین تاکید کرد: اکنون فرصت شغلی استان تهران در سالجاری از 126 هزار شغل عبور کرده است و قطعا تا پایان امسال میزان فرصت شغلی این استان رو به افزایش خواهد بود.
وی یادآور شد: نرخ بیکاری در استان تهران حدود 12 درصد است که با ایجاد این فرصت های شغلی نرخ بیکاری در استان تهران چند درصد کاهش می یابد.
دهمین کارگروه اشتغال استان تهران عصر امروز (شنبه) با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و به ریاست استاندار تهران برگزار شد.
در این جلسه محمد حسین مقیمی بر اهیمت به ثبت رساندن فرصت شغلی در سامانه های مختلف از جمله رصد و کارا تاکید کرد.
استاندار تهران تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دارد و با تسهیلات مناسب و ارزان قیمت بدنبال ایجاد شغل در بخش های مختلف است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد شغل در روستاهای استان تهران توسط بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، فنی و حرفه ای و ... اقدامات خوبی صورت گرفته است.
استاندار تهران با بیان اینکه عمل به برنامه ریزی ها در حوزه اشتغالزایی بسیاری از مشکلات را در بخش های مختلف حل می کند گفت:دستگاه ها تکالیف خود را در اشتغالزایی انجام دهند و موضوع کارورزی فارغ التحصیلان مورد توجه باشد.
وی با اشاره به طرح کارورزی و اشتغال فارغ التحصیلان افزود: توجه به کارورزی فارغ التحصیلان مهم و ضروری است به ویژه در شرایطی که دولت در این طرح با اشتغال به کار فارغ التحصیلان از سوی کارفرمایان تا یک سال بیمه آنها را به عهده می گیرد و در مشاغلی مثل صنایع دستی و فرهنگ و هنر بسیار مؤثر است.
مقیمی در ادامه سخنانش به وضعیت خوب استان در اشتغالزایی روستایی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تکاپو نیاز به توجه بیشتری دارد و بانک ها با پرداخت تسهیلات اشتغال در این بخش بسیار اثرگذارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار