مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از برداشت ۲۰۰ میلیون مترمکعبی چاه‌های غیرمجاز در تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 25 February 2018

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کاری در شرکت آب منطقه‌ای در سه بخش آغازشده که ابتدا انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور روی چاه‌های مجاز و اصلاح پروانه‌ها است که حدود ۱۰ درصد از دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب از چاه‌های غیرمجاز است.

وی، اضافه کرد: کل برداشت چاه‌های غیرمجاز ۲۰۰ میلیون مترمکعب است و باقی از چاه‌های مجاز است و این یعنی تنها با بستن چاه‌های غیرمجاز مشکل رفع نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: تمامی دشت‌های تهران ممنوع و بحرانی هستند، دو دشت ورامین و کرج بحرانی و بحث درخت‌بار و فرونشست در ورامین بحث بسیار جدی است و فرونشست در دشت ورامین و خطوط راه‌آهن مشکل ایجاد می‌کند که با تعادل‌بخشی این مناطق از وضعیت موجود خارج می‌شوند.

بختیاری اظهار کرد: طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته حداکثر متراژ عمق چاه در دشت ورامین ۱۰۰ متر بود اما اکنون تا ۳۱۰ متر هم رسیده است.

وی گفت؛ در برخی دشت‌ها تا ۲۵ سانتی‌متر فرونشست داشتیم، که در جنوب تهران، ورامین و کرج رخ‌داده که این هشدار جدی است و به همین دلیل باید به بحث توسعه‌ای دقت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: رودخانه‌ها تهران مشکلات عدیده‌ای دارد، تهران نمایی از کل کشور است، در فلات مرکزی بحث آب‌های زیرزمینی، در غرب و شمال رودخانه اما در تهران هر دو مورد اهمیت بالایی دارند.

بختیاری ادامه داد: طول رودخانه‌های استان تهران نیز دو هزار و ۸۸۰ کیلومتر است که اکثر این رودخانه‌ها تأمین‌کننده بخش عمده‌ای از آب شرب شهر تهران هستند.

وی، اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت در تهران و چندین دهه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها بیش از دو هزار واحد، ویلا، رستوران و ... وجود دارد که برای حل آن نیاز به عزمی جدی در وزارت نیرو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار