سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند هزینه خروج از برجام را بدهند و هیچ قدرتی نمی‌تواند برای سیستم دفاعی ایران تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۵۷۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 25 February 2018

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با مسائل هسته‌ای و برجام بیان داشت: برجام قابل مذاکره نیست و توافق برجام بین 6 کشور و ایران انجام‌شده و آمریکا حق ندارد به‌تنهایی وارد مذاکره مجدد درباره برجام شود و تعیین تکلیف کند.

وی گفت: ترامپ تمدید لغو تحریم‌های برجام را مرتبط با شروطی در این مصوبه اعلام کرده که نشان می‌دهد که کشور آمریکا بین تعارض و تناقض گیر کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آمریکایی‌ها از یک‌سو می‌خواهند برجام را متوقف کنند و از سوی دیگر از برجام خارج شوند و همچنین نمی‌خواهند هزینه خروج از برجام را بدهند.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند اگر برجام را متوقف کنند یا از برجام خارج شوند، اعتبار بین‌المللی خود را زیر سؤال می‌برند؛ زیرا هم‌پیمانان آمریکا به او دیگر اعتماد نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: ترامپ، لغو تحریم‌ها را مجدداً تمدید کرده؛ اما برای آن شرط گذاشته و این شرط‌گذاری به معنای بهانه‌جویی وی درباره برجام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این شروط را عبث و بیهوده دانست و گفت: برجام حاصل توافق ایران با ۱+۵ است و ما با آمریکا به تنهایی توافق نکرده‌ایم.

نقوی‌حسینی تأکید کرد: آمریکا برای حوزه دفاعی ایران شرط گذاشته است که جمهوری اسلامی ایران باید سیستم موشکی خود را به خارج از ایران منتقل کند؛ سیستم دفاعی ایران مربوط به خود کشور ایران است و هیچ قدرتی نمی‌تواند برای دفاع از کشور ما تصمیم بگیرد.

وی گفت: شرط سوم بازدید از سایت هسته‌ای و واقعاً خنده‌دار است؛ رئیس‌جمهوری یک کشور از قوانین بین‌المللی آگاهی ندارد؛ بازدید از سایت‌های هسته‌ای صرفاً مربوط به آژانس بین‌المللی هسته‌ای است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا چه‌کاره است که باید از سایت‌های هسته‌ای ما بازدید کند و این شرط احمقانه است.

نقوی‌حسینی بیان داشت: ما فکر می‌کنیم آمریکایی‌ها می‌خواهند برجام را بر هم بزنند؛ ولی نمی‌خواهند هزینه‌اش را پرداخت کنند، به همین جهت است که شرط‌گذاری کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار