مرجع تقلید شیعیان گفت: بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود.
کد خبر: ۵۷۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 24 February 2018
آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: حادثه ناگواری که اخیراً در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از مأموران انتظامی و بسیجی و موجب تخریب و سوزانده شدن اموال مردم شد، موجب تأسف شدید گردید. ما به روح همه آن شهیدان درود می‌فرستیم که در راه حفظ امنیت هموطنان خود، جان خود را به وسیله عده‌ای از درویش‌های گمراه از دست دادند.

وی افزود: بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود. این جنایت تا کنون در کشور ما سابقه نداشت که شخص تبهکاری سوار ماشین شود و مردم بیگناه و افراد مدافع امنیت را زیر بگیرد و به قتل برساند. آری این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود ثبت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عرفان های کاذب تاکید کرد: در واقع آنها کار داعشی‌ها را انجام دادند، داعشی‌ها همان وهابیون طرفدار توحید کاذب هستند که همه را غیر از خود کافر می‌پندارند و خونشان را مباح می‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذب هستند و از جهاتی به هم شبیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان وقتی می‌خواهند درباره آنها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند و چیزی برخلاف آموزه‌های دینی که نتیجه معکوس خواهد داشت نگویند و نیز امیدواریم همه آن تبهکاران به زودی به جزای کار خود برسند. خداوند همه را از شر اشرار محفوظ دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار