کد خبر: ۵۷۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 24 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین اسفند، ماه خانه تکانی است، ماه شلوغی است، ماه نزدیکی به عید است و معمولا کارها درهم و برهم است.
عده‌ای مشغول برنامه‌ریزی برای مهمانی و مسافرت رفتن یا مهمان داشتن هستند. تازه خرید عید هم هست که خود، پروژه‌ای است لذا سفر کردن در این ماه سرد که معمولا برف و سرما نیز خبر نمی‌کند، شاید چندان ایده‌ جالبی برای خیلی‌ها نباشد و در برابر هرگونه پیشنهاد در این‌باره اخم کنند.
با این حال سفر در اسفند ماه مزایای خاص خودش را دارد به‌گونه‌ای که مقداری دقت روی این مزایا نشان می‌دهد که پیشنهاد اسفندگانی چندان هم بیراه نیست.
اولا در اسفند ماه بسیاری از مقاصد خلوت هستند و لذا امکان استفاده از آنها با راحتی بیشتری امکان‌پذیر است.
این خلوتی شامل نقاطی که مردم به خاطر تفاوت قیمت، آنها را مقصدی برای خرید می‌شناسند نیز می‌شود؛ مقاصدی چون کیش و قشم و چابهار و اروند در جنوب یا منطقه آزاد انزلی و ارس در شمال کشور.
این مقاصد در سایر نقاط سال یا شلوغند یا گران که در هر حال امکان دسترسس آسان خیلی از مردم به آنها ممکن نیست.
از سوی دیگر جاده‌ها نیز در اسفند ماه معمولا خلوتند و امکان دسترسی سریع به برخی مقاصد را می‌دهند.
روشن است که طبیعت زمستانی و سکوت و آرامشی که در این فصل زیبا وجود دارد نیز انگیزه خوبی برای سفر می‌سازد و این یعنی بسیاری از افرادی که می‌خواهند در آرامش و با خیال کاملا راحت سفر کنند، می‌توانند اسفند ماه را انتخاب کنند.
در کنار تمام اینها توجه داشته باشید که بسیاری از شهروندان عید نوروز را برای مسافرت کردن نمی‌پسندند؛ چرا که جا و مکان، بلیت، غذا، اقامت و سایر خدمات در برخی موارد گران، کمیاب و دارای کیفیت پایینی است لذا ذهن خیلی‌ها به سوی ماه اردیبهشت سوق می‌یابد.
کارمندانی هستند که حاضرند در طول عید نوروز به جای همکارانشان در محل کار بمانند و از مرخصی خود با فراغ بال و آرامش بیشتر در زمان دیگری استفاده کنند.
به این دسته از مردم نیز می‌توان پیشنهاد کرد در کنار اردیبهشت زیبا، اسفند خاص و سپیدپوش را نیز برای سفر برگزینند. بخصوص این‌که اسفند یک مزیت بسیار جذاب نیز دارد که خیلی‌ها را به فکر فرو می‌برد.
معادله قیمت
چون در اسفندماه تقاضا برای سفر بسیار کاهش می‌یابد، قیمت‌ها نیز رو به کاهش است. این کاهش قیمت شامل بلیت هواپیما، هتل، غذا، حمل و نقل درون‌شهری و سایر خدماتی که در طول یک سفر به آن نیاز است، می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد سفر در اسفند، 60 درصد ارزان‌تر از سایر ماه‌هاست. مثلا یک سفر کیش که در حالت عادی یک میلیون تومان است در اسفند ماه به 400 هزار تومان نیز کاهش می‌یابد و این در حالی است که شما با این قیمت می‌توانید از خطوط هوایی بهتر، هتل‌های لوکس‌تر، غذای بهتر و متنوع‌تر و خدمات جانبی بیشتری بهره‌مند شوید.
سایر مقاصد پرگردشگر داخلی چون مشهد مقدس، شمال کشور و بخصوص مناطق گرمسیر جنوب کشور چنین وضعیتی دارند که از نظر بسیاری خانوارها با درآمد و بودجه متوسط و باتوجه به شمار افراد، جور درمی‌آید.
تورهای جذاب
قاعده کاهش قیمت در طول اسفندماه، شامل تورهای مسافرتی نیز می‌شود. به‌گونه‌ای که قیمت تورها با خدمات لوکس و گاه منحصربه‌فرد تا 60درصد کاهش می‌یابد و حتی اگر اهل سفر لحظه آخری باشید، می‌توانید تا 70 درصد تخفیف بگیرید و به جاهایی که در مواقع عادی سال سفر به آنجا برایتان به لحاظ مالی ممکن نیست، سفر کنید.
اصولا این قاعده گردشگری در دنیاست که با تنظیم و تغییر قیمت‌ها در فصول مختلف سال هم اجازه خالی شدن ظرفیت رزرو شده خود مانند بلیت هواپیما یا هتل‌ها را نمی‌دهد و هم شمار زیادی از شهروندان ترغیب به سفر خواهند شد.
اکنون چند سالی است که این قاعده در بخش گردشگری ایران نیز جاری شده، اما معمولا ماه اسفند را دربرنمی‌گرفت اما از اواسط بهمن ماه به این سو، شاهد افزایش چشمگیر پیشنهاد برای سفرهای اسفندماهی هستیم که در نوع خود تازه می‌نماید.
این سفرها البته می‌تواند بخش گردشگری کشور را نیز از حالت فصلی خارج کرده و کاری کند که نقاط مختلف همواره گردشگر داشته باشند لذا پیشنهاد ما به شما نیز این است که امسال، روی پیشنهادات اسفندگانی تامل بیشتری کنید.
قطعا با یک برنامه‌ریزی مناسب و به قول معروف جور کردن امور مختلف خانواده و استفاده بهینه از زمان، می‌توان به مسافرتی جذاب، دلچسب و البته ارزان رفت و عید نوروز را صرف دید و بازدید فامیل، خانواده و استراحت در شهر خود کرد. قطعا صنعت گردشگری نیز از انتخاب اسفندماهی شما شادمان خواهد شد!
ضمیمه چمدان جام جم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار