عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به وجود 328 هکتار بافت فرسوده در پایتخت، گفت که نوسازی بافت های فرسوده شهری با توجه به رویکردهای دولت یکی از اولویت ها و ماموریت های اصلی شهرداری و شورای شهر تهران در سال آینده است.
کد خبر: ۵۶۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 21 February 2018

زهرا نژاد بهرام در گفت و گو با ایرنا افزود: موضوع نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده تهران به عنوان یکی از موضوعات مهم در جریان تصویب بودجه سال 97 شهرداری تهران مورد توجه اعضای شورای شهر قرار داشت. 
وی با تاکید بر اینکه بودجه سازمان نوسازی شهرداری تهران حدود 700 درصد رشد داشته، اظهار کرد: برای مناطق 22 گانه شهر تهران هم 31 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نوسازی بافت های فرسوده در سال 97 در نظر گرفته شده که این رقم مازاد بر بودجه های قبلی است و در اختیار مناطق قرار خواهد گرفت. 
رییس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه سال 96 شهرداری تهران برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده 38میلیارد تومان بود، افزود: این رقم در بودجه سال 97 شهرداری تهران به بیش از 300میلیارد تومان افزایش یافته است. 
به گفته وی، علاوه بر این مبلغ به شهرداری تهران اجازه داده شده که 300میلیارد تومان نیز از محل منابع صدور پروانه در بافت ، زمین برای تامین خدمات در این بافت ها توسط سازمان نوسازی تملک کند. 
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: درهمین ارتباط در بخش بودجه بافت های فرسوده شهرداری تهران برای سال آینده 55 میلیارد تومان برای احداث پارکینگ ، 20 میلیارد تومان برای ایجاد فضای سبز و 37 میلیارد تومان برای بهسازی محیطی بافت درنظر گرفته شده که این اعتبارات در بودجه سال گذشته شهرداری نبوده و امسال براساس توجه ویژه شورای شهر در بودجه شهرداری تهران اختصاص داده شده است. 
رییس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بیشترین بودجه درنظر گرفته شده برای مناطق هم مربوط به منطقه 10 شهرداری تهران با رقم 5 میلیارد و 100 میلیون تومان است. 
نژادبهرام تاکید کرد: بودجه ای که برای مناطق شهرداری درنظر گرفته شده بیشتر برای رفع گره های احتمالی، فوری و ایجاد پاتوق های محلی یا محرک های کوچک مقیاس است. 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت زندگی در محیط های که دارای بافت های فرسوده است مدنظر تمامی اعضای شورای شهر تهران است، گفت: همچنین 50 میلیارد تومان نیز برای تکمیل واحدهای مسکونی در طرح بازآفرینی امید با تصویب شورا، اختصاص داده شده است. 
نژادبهرام تصریح کرد: در همین ارتباط 38 میلیارد تومان اعتبار نیز توسط شورای شهر تهران برای محور نیلوفری(در سه منطقه شهرداری) اختصاص داده شده است. 
وی با بیان اینکه معافیت از عوارض پروانه ساخت و انشعابات اب ، گاز و برق برای نوسازی بافت های فرسوده اعمال می شود، تاکید کرد: باید زمینه سازی برای ترغیب ساکنان بافت های فرسوده به نوسازی واحدهای مسکونی قدیمی با ارائه مشوق و تسهیلات ویژه و تشویقی از جمله رایگان بودن صدور پروانه، مجوز آب و برق به صورت جدی در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار