ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم «به وقت شام»، گفت: انرژی خودم را از خانواده شهدا می گیرم و خجالت می کشم که نمی توانم سالی یک فیلم در مورد شهدا بسازم تا به آنها نزدیک شوم.
کد خبر: ۵۶۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 19 February 2018

ابراهیم حاتمی‌کیا عصر امروز(یکشنبه) در مراسم تجلیل خانواده شهدا از وی که در پردیس ملت برگزار شد، با اشاره به اینکه فیلم «به وقت شام» ذره ای است از آنچه در منطقه سوریه و عراق گذشته است، اظهار داشت: از محبت شما بسیار سپاسگزارم و همچنان در حال مشق کردن هستم.
وی افزود: وقتی فیلم می ساختم فکر نمی کردم روزی برسد که چنین تصاویری ضبط کنم ولی وقتی جنگ سوریه و عراق شروع شد دیدم جنگ ما در آنجا رنگ می بازد زیرا این جنگ بسیار پیچیده تر و غریبانه تر است.
کارگردان فیلم «آژانس شیشه ای» گفت: در رسانه ها می بینم سر و صداها درباره حرف های من شدت گرفته است در حالی که من کلا سه دقیقه حرف زدم و طوفانی به پا شد.
حاتمی کیا تاکید کرد: یکی می خواهد من را به چپ و راست وصل کند، یکی می خواهد افشاگری کند، نمی دانم نان چه کسی را از سفره اش بر داشته ام که غضب کرده اند.
این کارگردان سینما با بیان اینکه فکر می کنم جشنواره انقلاب باید به این مسایل توجه نشان دهد، گفت: باید داوران التزام خود را به انقلاب نشان دهند. این ها را برای شخص خاصی نمی گویم زیرا سال هاست که این اتفاقات می افتد و من از این مسیر رد شده ام.
وی افزود: زمانی که آن حرف ها را می زدم بیست ثانیه قبلش نمی دانستم می خواهم این حرف ها را بگویم اما به یکباره فکر کردم باید بگویم.
کارگردان فیلم سینمایی «ارتقاع پست» ادامه داد: انرژی خودم را از خانواده شهدا می گیرم و خجالت می کشم که نمی توانم سالی یک فیلم بسازم تا به آنها نزدیک شوم.
حاتمی کیا در ادامه گفت: بی دلیل سراغ این سوژه به این شکل در «به وقت شام» نرفتم بلکه خیلی تحقیق کردم تا فیلم بشود . این غربت بچه های ماست که هرچیزی را نمی توان گفت.
وی با اشاره به اینکه به دعای خیر شما خانواده شهدا نفس می کشم وگرنه گاهی خسته می شوم، ادامه داد: عالم مجازی عالم وهم است و جدی نیست گاهی می ترسم آتشی که پیش می آید عزیزان دیگر را اذیت نکند.
حاتمی کیا با تاکید بر اینکه وقتی برخورد خانواده شهدا را می بینم دلم قرص می شود که همچنان باید فیلم ساخت، خاطرنشان کرد: با همکاران خودم حرفی ندارم و اصرار دارم نگاهم فارغ از نگاه صنفی باشد. مسأله بزرگتر از این است که گرفتار مسایل صنفی شوم. اینجا مسیر گذر است و گاهی تنها هورایی برایت می کشند. خدا کند آن سوی مسیر بتوانیم سرمان را بالا بگیریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار