دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران بدون اعلام ارزش ریالی کالاهای قاچاق ،ادامه داد: ارزش ریالی کالای قاچاق سال 96 نسبت به مشابه سال گذشته 173درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۶۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 18 February 2018

 رشد 173 درصدی ارزش ریالی کالای قاچاق نسبت به سال گذشته

علی اکبر پور احمد نژاد پس از بازدید محمد حسین مقیمی از سازمان املاک تملیکی استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایتخت ایران همانند سایر کشور های جهان، معمولا مراکزسفارش پذیری و توزیع کالا است.
وی ادامه داد: در سال 95 به این نتیجه رسیدیم که با اتحادیه و اصناف تعاملی برقرار و به نوعی با مهندسی معکوس بتوان شرایط سفارش و بازار جاذب را ناامن کنیم.
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: در سال 95 کاهش 17.5 درصدی و در 9 ماه نخست سالجاری نیز 17.7 درصدی در ورودی کالای قاچاق به تهران بودیم که با توجه گستردگی شاهد کاهش پرونده قضایی هستیم.
به گفته پور احمدی نژاد در نظر داریم تا مجال فرصت برای یک دلار خروج ارز کشور برای کالای قاچاق را فراهم نکنیم .
وی در خصوص خودروهای لوکس قاچاق اظهار کرد: اجناس املاک تملیکی نیازمند مجوز قانونی است چرا که هیچ کاری بدون اذن قضایی درمورد کالاهای قاچاق صورت نمی گیرد. 
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران بدون اعلام آماربا اشاره به اینکه بیشتر امحاء کالا در سال 95 و 96 در استان تهران صورت گرفته است گفت: در سال 94 نیز 2هزار و 675 تن سیگار قاچاق امحا شد.
وی در خصوص برخورد با کالاهای قاچاق تصریح کرد: سه تصمیم دربرخورد با کالاهای قاچاق گرفته می شود ؛اگرکالاقاچاق نمونه داخلی داشته باشد امحا می شود ، اگر تولید داخلی ندارد صادر شده و اگر کالای اساسی و نیاز کشور بوده با اذن هیات دولت تصمیمی دررابطه با آن گرفته می شود. 
پور احمدی نژاد افزود: در 10ماه امسال 2هزار و 675 پرونده کالاقاچاق تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش 38 درصدی داشته است.
وی بدون اعلام ارزش ریالی کالاهای قاچاق ،ادامه داد: ارزش ریالی کالای قاچاق سال 96 نسبت به مشابه سال گذشته 173درصد رشد داشته است.
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: در سال 95 فروش کالای قاچاق به دلیل حمایت از تولیدات داخلی به کل ممنوع شده و لذا تدبیر این بوده تا کالای قاچاق به بازار عرضه نشود.

*معدوم شدن 87میلیارد ریال کالای غیر استاندارد در سالجاری 
مدیر جمع آوری و فروش اموال تمکیلی استان تهران نیز درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در 10ماه امسال 87 میلیاردریال کالای غیراستاندارد مصرف انسانی در سطح استان تهران معدوم شد.
مصطفی نانکلی ادامه داد:این کالاها در زمینه بهداشتی، آرایشی، البسه تاناکورا و کالاهای آشامیدنی(ازجمله آبمیوه) بوده است.
وی گفت: این کالاها به دلیل اینکه معاونت غذا و دارووزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز برای آنها صادر نکرده ،امحا شد.
جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران به ریاست استاندار تهران و با حضور معاون امنیتی انتظامی استانداری، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران و اعضای کمیسیون در محل سالن جلسات اداره کل اموال تملیکی استان تهران عصر امروز برگزارشد.
براین اساس در این جلسه استاندارتهران پس از استماع صحبت های کارشناسی اعضای جلسه دستورات لازم را صادر کرد.
گفتنی است، استاندار تهران در پایان جلسه به همراه معاونین و اعضای جلسه از انبار اداره کل اموال تملیکی استان تهران بازدید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار